Så gulligt

Måste bara föreviga här på bloggen vad jag iaktog imorse när jag ville sätta på kaffet.

Kaffemaskinen står precis vid ett fönster där man kan se fågelbordet och där satt en liten ekorre och mumsade lungt i sig de goda solrosfrön.
Jag vågade inte röra mig, var rädd att en rörelse vid fönstret kunde skrämma bort den.

Vilka söta öron och ett gulligt sätt att knäcka solrosfrö och kasta bort skalen åt sidan.
Bredvid fågelbordet finns en tall som fungerade som skydd och när fåglarna blev skrämda av nåt ljud försvann ekorren i trädet.

Kaffet fick vänta lite imorse men det lilla djuret ”made my day”

2 responses

  1. Åh vad mysigt och man blir så glad! När jag bodde i höghus (tegelhus) så klättrade ekorrarna på fasaden upp till mitt fönsterbläck! Ska tilläggas att jag bodde på 6:e våningen! Snacka om Batman! 🙂

    Gilla

  2. Det var inte dåligt, de små liven.
    Man blir verkligen glad, synd att man inte kan ta de i handen. Nej, förresten, det är bra 🙂

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

