Bästa sättet att göra bort sig

Igår tänkte jag skriva om klippkort och klippkuponger som jag inte är förtjust i. Å andra sidan vill jag inte skänka bort nåt heller. Mitt dilemma.

Ännu värre blir det förstås om man ska passa tiden också. Gäller t.o.m. ….
Jag förstår att affärerna vill binda sina kunder men ibland känns det riktigt barnsligt.
Det finns ännu värre ”rabatter”. Köp en tv och få en cykel.
Jag vill köpe en tv och jag kanske har 3 cyklar stående hemma men även här förstår jag reklamsyftet.

Hur som haver så hittade jag ett nytt klippkort i postlådan häromdagen.
Handlar du hos oss för minst 300:- kr vid 6 tillfällen inom en viss tid får du lite rabatt och sista gången riktigt ordentligt, nämligen 10%.
Jag räknade faktist på det, hur mycket blir det om man inte köper mera än just för 300:- kr. Det händer säkert att man köper nånting som inte står på inköpslistan bara för att komma upp till den summan.
Ju, det var bara si så där 5%. Alltså får man köpa mycket sista gången då man får 10%.

Skulle handla idag i alla fall och ville till just den affären. Tog fram klippkortet och gjorde så här:

klippkort

 

Som man lätt kan se visar saxen var man ska klippa men det fattar självfallet inte jag. Tänkte bara en liten stund: ”Mindre gick det väl inte”.

Ut till affären. När jag kommer fram till kassen säger tjejen: ”Men du skulle inte klippa ut det, vi behöver hela kortet”.

Inom en bråkdel av en sekund hade jag fattat galoppen. De skulle sätta en stämpel på det utnyttjade köptillfälle.

Hur pinsamt är inte det?

Fick snällt vänta medan tjejen fick springa till förbutiken för att hämta ett nytt klippkort. Det innebar att folk fick vänta i kön för att jag är så trögfattad att det nästan gör ont. *suck*

Har jag en ursäkt för det?
Det är klart jag har….. jag var uppe till kl. 2 inatt och väntade på ett telfonsamtal och är så trött att hjärnan halkar efter. Är ändå lite tveksam om någon godkänner det 😉

2 responses

  1. Ha ha, ja jag undrar om inte jag hade gjort samma miss! 🙂

    Men jag har ingen reklam i min brevlåda så jag behöver inte bekymra mig…

    Gilla

  2. Ja Laila, jag säger ju det, livet är hårt 😉

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

