Svårt att välja nästa bok

Jag har för många olästa böcker i hyllan, vad ska man läsa? Ärligt talat vet jag inte om jag fortfarande vill läsa dem som står där och väntar.

Sista boken ”Påven Johanna” av Donna Woolfolk Cross blir nog en av de böckerna som står kvar i hyllan nästa gång jag rensar ut.
En underbar skildring av tiden ”herrens år 1814” och en blandning av kvinnoöde, religion och politik.

Boken jag bestämde mig för att läsa nu är ”Gräset sjunger” Doris Lessing.
Läste böcker av henne på tyska för ? år sedan, minns inte länge när exakt. Debutromanen däremot läste jag aldrig.
Antar att jag köpte boken samma år som hon fick nobelpriset (2007).

2 responses

  1. Visst är det ett härligt problem! Som att välja godis ungefär. Vi har startat bokjunta och läser som aldrig förr. Det är en ynnest att läsa en bok och sedan träffas över en mugg te och diskutera innehållet med andra vuxna.
    Just nu har vi valt Jerusalem av Selma Lagerlö, men vi har tagit oss an både nobelpristagare, Ranelid och Erlend Loe innan detta. Det är verkligen underbart!

    Gilla

  2. Ja precis 😀
    Det är godis. Tyvärr kan jag inte läsa så mycket som förr, bara liggande och ibland får det bli en ljudbok. Utan böcker alls går det bara inte 🙂

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

