Svåra ord

Det finns ett ord som jag har svårt för. Kan inte uttala ”ingredienser” utan att snubbla nånstans på vägen.

Länge trodde jag att det bara var jag som hade problem med att uttala ett ord. Då kom vändningen, jag träffade mannen i mitt liv och upptäckte ganske fort att han också hade ett ”svårt ord”.
Det är: ”regissör”

Det gjorde mig lite lugnare och igår häpnade jag över sonen som ville säga ”rehabilitation” och hakade upp sig nånstans efter ”rehabl…” sedan gav han upp.

Jag är inte ensam 😀 och undrar om det finns ännu fler som har samma problem.

2 responses

  1. Ja, jag har svårt för vissa bokstavskombination och rent allmänt är det svårt när ett r ska vara tydlig.

    Gilla

  2. Visst är det lite konstigt att de flesta har nånting som de har svårt för men vi kan inte annat än att ta det som det är 🙂

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

