Vad gör ni nästa lördag?

Antar att ni njuter av helgen. En solig lördag är väl underbart men vad gör ni egentligen nästa lördag?

Det är den 25. april och det är ”Välfärdens Dag”!

Nuförtiden pratas det inte längre om Välfärden. Nej, nuförtiden pratas det endast om Välfärdens Kärna!!

De här ordlekar förvånar mig varje gång på nytt. Politiker är påhittiga eller så låter de påhitta andra som betalas av skattepengarna.

Hur som haver så är det kanske dags att protestera lite just den 25. april – Väldfärdens Dag! och inte bara Välfärdens Kärnas Dag 😉

Här finns information om vilka platser ni har att välja på. Ni har en hel vecka på er att planera.

Unna dig en klick på: Stoppa jakten på sjuka.

6 responses

  1. Bra att du skriver om det.
    Såna söta dunbollar du fotat. Jag såg en ankfamilj med små, gulliga ungar igår.
    Kramar

    Gilla

  2. Man får göra allt man kan 😉
    Hoppas vi får se ankfamiljen på din blogg (läste redan om det)

    Gilla

  3. Jag hoppas att det kommer att bli en bra uppslutning på de platser det anordnas. Det behövs verkligen för att folk skall vakna! Kramis!

    Gilla

  4. Ja, det hoppas jag också. Det blir spännande att se. Hoppas verkligen att det blir tillräckligt många för att synas.

    Gilla

  5. Jag ska fotografera en kompis klädshow. Blir spännande, för man inte har så många chanser som med stilbild.

    Gilla

    1. Då hoppas jag att du får fina bilder, själv är jag hela tiden på jakt efter blommor och bi 😉

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

