Fattigbloggen stängdes nu

Efter en månads skrivande stängdes fattigbloggen.

För många betydde den bloggen mycket, det gav dem kraft att fortsätta leva med socialbidrag och förnedringen.

Många hetsade bara upp sig över alla fattiga som bara klagade och inte hade rätt längre till ett värdigt liv. (enligt dem)

Nästan alla insåg: det sociala, trygga Sverige var bara en myt.

Bloggen ska vara kvar och det sista Jessica (som skrev bloggen) la in där var en viktigt fråga som man kan rösta på. 

Nu öppnades ett Forum istället:

Fattigsidan!

Som ser väldigt bra ut. Ett forum som är strukturerat och där det (med tiden) säkert finns viktigt och vettigt information för alla som hamnar på ett socialkontor eller bara intresserar sig för verkligheten.

4 responses

  1. Bortsett från vissa studenters gnäll (självvald fattigdom- som ändå har mer pengar än många arbetslösa- JAG hade mer pengar när jag pluggade, hade råd med utlandssemester etc!) tycker jag det var en bra blogg. Jag fick aldrig mina kommentarer godkända dock, aldrig på Aftonbladet, det är något skit med deras bloggar. 🙂 Hur som helst- det var ett bra initiativ att granska trygghetsnätet, som inte finns.

    För ett par år sedan när jag bröt med exet, innan jag flyttade ihop med nuvarande make, var jag arbetslös och levde på ca 4500kr i månaden. Så jag fick ingen bostad. Jag bodde på soffan hos mina föräldrar i två månader, innan jag flyttade in hos makens föräldrar istället. Där fanns det säng åtminstone. Soc ansåg inte att de behövde hjälpa mig; jag var 24 år och hade ingenstans att bo, och inkomst som inte räckte till en vanlig hyra heller (och utan soc som uppbackare fick jag inget hyreskontrakt heller!). Det tog ett halvår innan maken (som då bara var pojkvän) och jag hittade den 1½:a som vi fortfarande bor i. 4300/månaden för ett litet sovrum och kombinerat kök och vardagsrum. Det hade jag aldrig klarat på egen hand…

    Gilla

  2. … och tyskarna gnäller över deras socialsystem som jag tycker har blivit väldigt hårt men vad är det jämfört med Sveriges.
    Verkligen skrämmande exempel.
    Bra att skattebetalerna betalar miljonbonusar och pensioner till chefer m.m. Då finns ingen som säger. men det är ju skattepengar!!

    Det är så sjukt som helst.

    Gilla

  3. När det gäller bonusar och löner till fackbossar, politiker och generaldirektörer då är det alltid skattepengar att ta av. När det gäller oss fattiga så räcker inte skattepengarna till säger dem. Det är ju bara en fråga om prioritet och fördelningspolitik.
    På dem bara.
    Kramar

    Gilla

  4. Det kunde jag ha sagt Bloggullet. Exakt mina ord. Det är en fråga om prioritet och fördelning. Punkt, slut.

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

