Vad har hänt idag?

Kollade mina bloggfeeds och upptäckte att alla mina favoritbloggar har skrivit så tangentborden måste ha gått varma. 
Tror jag har missat nåt, var det bloggarnas dag kanske? 😉

Får ta en besöksmaraton imorgon, jag fastnade bland bokbloggar 😯

Har nog berättat att jag läste väldigt mycket förr, innan  jag blev sjuk men sedan var det bara att inse att det inte går längre.

Bokbloggarnas värld däremot är underbar.
Får den där – jag vill ha – känslan igen och förstår att de alltid vill ha 50 böcker väntande i hyllan, 50 böcker på  önskelistor och 3 böcker som man läser samtidigt.
Ibland läser jag recensioner, lika roligt det. Jag läser bara några få sidor per dag men en vacker dag har jag läst ut boken.
Om jag hittar en recension som är lika med min egen åsikt om boken ska jag länka dit istället.

Då var pratnatten slut. Good night – sleep tight!

6 responses

  1. Har du provat ljudböcker? Tänkte, om du har problem att sitta och hålla i en bok länge kanske ljudböcker kunde vara en bra idé.

    Själv tycker jag ljudböcker kan passa bra ibland. Problemet är bara att hitta en lämplig sysselsättning att göra samtidigt. Det får t ex inte väsnas för mycket, köksbestyr är omöjligt. Dessutom är det väldigt beroende av hur skicklig uppläsaren av boken är. Ibland känns det bara FEL!

    Gilla

  2. Vissa dagar tycks alla ha bloggat samtidigt. Det är KUL med alla uppdateringar, fast ibland ser det så mycket ut att jag inte ens orkar börja 🙂

    Ljudböcker var min första tanke också…

    Gilla

  3. Håller med dig ”Mossfolk”, precis så kändes det igår men man får nog plöja sig igenom bit för bit 😉

    och ljudböcker,
    yes, de har jag också och det är för min del en uppskattad uppfinning om än ganska dyrt i längden.
    Å andra sidan fattas den där ”bokkänslan”. Jag gillar pocketböcker och bara att ta i dem är en del av läsandet.

    ”Ingela” – det är ett tungt kapitel gällande ljudböcker, ibland passar det inte alls. Lyssnade för några månader sedan på en roman, berättat av en ung kvinna och uppläsarens röst var en äldre kvinna.
    Det är väldigt svårt att acceptera det. Brukar lyssna liggande. Då kan jag fylla ut tiden jag får vila för att nerven ska lugna sig igen med nåt roligt.

    Väldigt omtänksamt av er att ge mig tips, kramelikram 🙂

    Gilla

  4. Kristallina, om jag ligger och lyssnar på ljudböcker så får det verkligen vara fängslande. Annars somnar jag VÄLDIGT fort även om berättelsen är bra. 🙂

    Gilla

  5. Jag läste också massor förut, älskar böcker, har sprungit runt på bibliotek sen jag var liten. Nu har jag problem att koncentrera mig.

    Håller med om att ibland har alla favoritbloggar uppdaterat, så att läsa dem, kommentera, skriva i sin egen blogg det tar tid. Ändå är det bland det roligaste just nu.
    Kramar

    Gilla

  6. @Ingela
    Önskade det skulle funka hos mig också men har märkt att om jag bara läsa en kvart på kvällen så är jag lugnare och somnar bättre. Alltid nåt 😉

    @Bloggullet
    Det är lika hemskt. Jag har och får ont när jag läser och du kan inte lugna ner tankeverksamheten.

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

