Djurplågeri?

Alltså jag är helt förkrossad. Har aldrig i min vildaste fantasi kunnat drömma om att jag en vacker dag kommer att utsätta ett djur för plågeri.

Vad ska jag säga till mitt fösvar?
Ju, jag visste inte att den fanns där, jag tänkte inte på att en sån skulle kunna finnas där. Jag hade faktiskt inte en tanke på djur överhuvud taget. Jag tänkte bara på mina blommor, suck…….

Ville göra nåt gott för mina blommor i växthuset. Tog min sprayflaska, fyllde den med vatten, gick in i växthuset och började spraya.

Då var det redan för sent

vathumla

Den här humlan blev väldigt våt 😯 satte sig på blomman och fick vänta tills den självtorkade. Jag vågade inte föna den utan solen torkade den ganksa fort. Med andra ord: den överlevde 😉

Annars mår t.o.m. mina f.d. frö och nuvarande småplantor riktigt bra och en del ser ut så här nu:

fro1

fro2

De sista här är mina prydnadspumpar, det ska bli roligt att se vad det blir sedan.
Önskar en trevlig ny vecka. Ni vet ju – en ny vecka, nya möjligheter. Vi ska se hur det blir med den saken.

11 responses

  1. Haha, jag såg genast framför mig hur du sitter och fönar humlan. Den bilden var ganska rolig ska jag säga 😉

    Gilla

  2. Det är inte alltid lätt med humlor och andra småttingar, de syns inte alltid på avstånd. 🙂 Svårfotade är de också oftast.

    Gilla

  3. @Mossfolk
    Tänk om jag hade fönat den och blåst omkull den, då hade den kunnat bryta nacken! Åhhh nej, blotta tanken….. 😉

    @Jenny
    Det är svårt att fota dem, har jagat dem med kameran ett antal gånger, så jag vet 😛

    Gilla

  4. Tänk att föna en humla, jag ska genast låna en fön av stumpilurv så jag är på säkra sidan om jag skulle göra samma sak…*lol*

    Vi har köpt humlor på postorder, jag undrar hur det ska gå…vi ska ha lite humlor vid torpet, jag gillar verkligen dom små krabaterna.

    Gilla

  5. Stackars lilla humlan. 😉 Tror nog att den mest var glad för att få torka i solen istället för att bli fönad med en hårtork. 😉

    Gilla

  6. @Törnebohm,
    det låter spännande. Aldrig hört talas om att man kan beställa humlor via postorder. Bara daggmaskor till komposten 😀
    Ja, de är söta, jag giller dem också. Hårtork är alltid bra att ha. Med eller utan humlor 🙂

    @Elisabeth
    Tror detsamma, idén med hårtork var en snilleblixt som fick mig att skratta när jag fotograferade 😉

    Gilla

  7. Trösta dig med att den förmodligen bara trodde att det plötsligt blev ösregn!

    (Föna en humla… hi hiii)

    Gilla

  8. Laila,
    det tror jag faktiskt också att den trodde – ösregn under genomskinligt tak *lol*
    När jag mår bra har jag ibland så knäppa tankar som att föna en humla 😀 och riktigt så dramatiskt som texten förmedlar var det kanske inte 😉

    Gilla

  9. Kul, bara du inte kör med plattång också.;0)

    Jag kan inte heller göra en fluga förnär som de säger, kan knappast ens dra upp ogräs.
    Kramar

    Gilla

  10. Den är nog van att bli blöt i häftiga sommarregn. Du får sätta ut små paraplyer så de kan ha den till hands om olyckan skulle vara framme.

    Gilla

  11. @Bloggullet
    Jag tänkte inte ens tanken för den ska ju vara fluffig i håret *fniss*

    @Antonia
    Det är lösningen. Ska kolla om det finns såna små pappersparaplyer som man kan sätter på tårtor eller glass 😉

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

