Fryser

Efter flera dagars hetta börjar det bli kallt. Stängde precis alla fönster, det är 8 grader bara och ändå kallas den här månaden ”juni”. Det är bara början, vem vet hur den månaden slutar 😉

Alltså nej, jag har försökt att länka till Cristina Husmark Pehrssons Fria Ord inlägg i GöteborgsPosten men det går bara inte att hitta. För att skriva om alla konstiga förklaringar måste jag citera hela inlägget och då är det inget Citat längre 😆
Det är bara bla..bla…allmänt flummigt.

De vanliga slagorden: ”Arbetsförmågan ska tas tillvara”  och det håller väl alla med om – om det finns någon arbetsförmåga i realiteten förstås.
En krånglig förklaring vad Försäkringskassan gör för nånting. Allt för att vilseleda lilla människans hjärna. Läser man mening för mening kommer man – som vanligt – fram till att hon inte säga nånting som man kan få grepp om.
På det sättet kan hon alltid hitta på nåt passande som försvar eller förklaring. Undrar vem som har skrivit det åt henne.

Inte hänt mycket idag utom att ett träd fick för sig att ta ifrån mig mina gamla glasögon, direkt från näsan:

brille

Tur att jag har lite ledsyn kvar 😉 annars hade jag varit kvar i skogen nu och irrat omkring. Som tur var hade jag kameran med mig som jag kikade igenom och vips….. fick jag syn på glasögonen, fast vägen verkade lite ”flytande” på nåt sätt 😛

3 responses

  1. Att försöka få något konkret ur politikers babbel är ganska ansträngande, för ofta är det bara ord i olika kombinationer som låter bra i stunden. Sen efteråt undrar man vad de sa egentligen. Man kan nog få det mesta att låta positivt om man lindar in det i bomull och lite byråkratiska ord.

    Tur du fick tillbaka glasögonen från trädet.
    Kramar

    Gilla

  2. Jobbigt med glasögon på vift. Jag brukar glömma mina på nattduksbordet ibland när vi åker iväg, kommer ihåg dem när huvudvärken gör sig påmind. 😉
    Politikers allmänna svammel är helt obegripligt för oss insatta, men låtsas vara begripligt för alla dem som inte bryr sig egentligen, som hänvisar till fina ord och klyschor men inte vet ett piss om vad det innebär i praktiken.
    Sköt om dig!

    Gilla

  3. Träd kan vara luriga! 🙂 Men det var en väldigt ”brun” skog! Inte ens mossa verkar det växa mellan stammarna. Men fint ändå på nåt vis.

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

