Bookcrossers

Någon som har hört talas om det? Nej, inte jag heller.

Hittade det på bloggen Mondschnee – Månsnö som skrivs på tyska och på svenska.

Idén är att skicka böcker som man inte vill samla på och som man ändå slänger (gör ni väl inte, eller?) på resan.
Hur det går till kan man läsa på Bookcrossers och HÄR  finns också en svensk översättning om hur det fungerar.

Månsnö´s idé att lämna böcker på jobbet t.ex. är inte fy skam heller tycker jag. Det kanske finns en och annan som lånar en bok med sig hem som annars aldrig läser böcker.

Uppdatering: Hittade den svenska versionen, vad glad man blir 🙂 som finns HÄR. Hoppas ni inte klickade er fördärvat på de andra länkarna. Fast Månsnö´s blogg är värd ett besök 😉

2 responses

  1. Inte hört.. fast å andra sidan har jag för mkt böcker att läsa… men.. jag sparar allt. Allt, allt. 🙂 Som har med böcker att göra. 😉 Igår köpte jag två nya (fastän bokinköpsförbud) och läste ut dem i natt.. .nanana. 🙂

    Gilla

    1. Det var som fanken…. och jag klarar 10-20 sidor varje kväll utom de dagarna jag mår riktigt pest.
      Men vad finns det bättre än att försvinna i en boks värld…..yes! 😀

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

