För varmt och för ont

Här skulle jag vilja vara just nu och hade jag inte haft så ont de sista dagarna hade jag åkt dit.

utsikt

Därmed inte sagt att det inte vore fint här hemma också 🙂 fast dammen är lite mindre än Lygnern 😆

Jag var lite tyst igen de sista dagarna, orkar bara inte skriva fast jag hade gärna kommenterat en del artiklar som fanns att läsa om försäkringskassan, ohälsotalen och överklagandet.

Det har blivit så mycket överklagandet att Fk utökar antalet anställda som sysslar med sånt med hela 30 stycken.
Det beror på ”lågkonjunkturen” kunde man läsa. Ibland är det så barnsligt dumt att man inte vet vad man ska skriva om den typen av bortförklaringar.

Hoppas ni njuter av solen. Själv håller jag med inomhus. Gassande sol tål jag bara inte utom när jag befinner mig på ställen som fotot visar.

5 responses

  1. Lygnern är kanonfint. Jag hoppas verkligen du snart mår bättre så du kan njuta av en utlykt dit.

    Känner precis igen mig i det du skriver om allt man skulle vilja kommentera och ta upp. Idag, vid ett besök på AF, blev jag rosenrasande på Försäkringskassan och deras (icke)användande av den så kallade ”rehabiliteringsgarantin” som skall finnas. Skulle vilja skriva om det på min blogg, men ”utflykten” till AF tog all kraft ur mig så jag orkar inte formulera det jag skulle vilja skriva. Hoppas det vänder och jag orkar skriva om det, för jag blev verkligen upprörd och det är VERKLIGEN upprörande hur sjuka människor behandlas i Sverige idag.

    Gilla

    1. Jag hittar nästan varje dag nånting som jag skulle vilja skriva om. Det finns så många tillfällen som helst för nu tycker jag nästan att hela systemet är schizofrent.

      Vilken hjärna har skapat det? och då menar jag allvar. Jag vill veta vem det var som utformade grunden till det här för jag kan inte tro att det var en människa.

      Tänker på alla kurser man fick gå (jobbade i sjukvården) om etik, moral, empati…. skrattretande, lurendrejari.
      Ord på ett papper utan betydelse, det finns inte.

      Hoppas du orkar skriva om det som hände dig men förstår dig. Jag är så trött, så trött just nu.

      Gilla

  2. Så trist att du är så trött och har ont, jag hoppas att du snart blir bättre.
    Gillar du inte att sola? För det gör inte jag, det är jag ganska ensam om.

    Jag har någon slags bloggtorka, är slö, blir det när jag inte har något att engagera mig ordentligt i.
    Det är skönt att gå hemma och bli lämnad ifred, ändå känns det så trist att inte ha något att brinna för.

    Ha en fin helg.
    Kram

    Gilla

    1. Nej du är inte ensam, jag håller dig sällskap – i skuggan 😉

      Det kanske är värmen som gör oss så slöa. När vi har vant oss kommer glöden tillbaka hoppas jag.
      Ibland känns t.o.m. bloggandet som ett måste och då ska man låta bli och bara vara.
      På tyska säger man: Man låter själen dingla! (Die Seele baumeln lassen).
      Man bara ”är” 🙂

      Gilla

  3. *kramar* Känner igen det där, sitter själv här och har ställt in dagens picknick (till makens glädje, han får meka bil istället!) för kroppen värker på tok för mycket för att ens överväga bära en väska, eller ja ens gå en längre bit. Men bada… det vore underbart – bara man tog sig till sjön.
    Hoppas värken lättat till idag så du kommer ut och får njuta lite av sommaren. KRAM!

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

