Försäkringskassan nu igen…

Ibland tror man att man läser fel bara. Det är för varmt, hjärnan vill inte samarbeta riktigt eller är det så man drömmer?

Nej, det står faktiskt i en tidning idag, jag är vaken, det är sent på kvällen och inte så varmt längre. Men andra ord… det är sant!

Sydsvenskan skriver idag om:

”En katastrof för rättssäkerheten” 

och om

”Chefer vill inte kännas vid nedprioritering”

Jag säger som det är, jag har tappat hakan och därmed orden. Vad ska man säga till det här? Jag har ingen aning vad jag ska säga, kan inte ens hetsa upp mig längre, ingenting förvånar mig längre, allt är möjligt, godtyckligt och som att dra en lott.

Vilken idé förresten. Vi kan förenkla alla ärenden med dragning av lotter. En enda människa som personal vid varje kontor och det blir ännu billigare och det går snabbt som fanken.

2 responses

  1. Va, jag som trodde att det redan VAR lottdragning? 😀 😀 Både hos FK och på vårdcentralen. Ser man sjuk ut får man den läkare som är sämst på att bedöma, skriver mest godtyckligt och obegripligt så att FK sedan _måste_ underkänna, så man åker på en råsopa till- inga pengar att försörja sig med. Jojo. *tittar på min nuvarande inkomst på 1500kr före skatt* Jag har funderat varje dag senaste veckan på hur det vore att hoppa framför tåget. Det börjar kännas mer och mer lockande. Isf skulle jag iallafall inte ha ont varje dag och tvingas svälta under veckorna.

    Gilla

    1. Vet ju att det är så bedrövligt och vad göra. Önskade att halva landet skulle demonstrera eller i alla fall de som har fattat galoppen och hur det går till hos Fk idag.

      Det är enda sättet att synas och att tvinga media att berätta mera om vansinnet. Usch….

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

