Min katt vill ha kaffe

Det är sant.  Merlin    Merlin    dricker gärna kaffe om det finns mjölk i det och om det har rätt temperatur, vill säga: ljummet.

Idag kom jag fram till att han är beroende 🙄
Mannen i mitt liv hällde ut en hel kopp med kaffe på köksbordet. Det rann förstås ner från bordet och hamnade i en stor pöl på köksgolvet.
Jag slängde snabbt hushållspapper på golvet och när jag hade hämtat trasan för att torka upp ser jag att katten har lagt sich i!! kaffet och slafsar i sig det samtidigt.

Så nu luktar han kaffe över hela kroppen och jag undrar vad kattkompisarna säger till hans nya doft. Något som ”Mmhhhh… Gevalia”??

10 responses

  1. Det var en… speciell katt. 😉 Alla dessa idéer och (o)vanor som katter skaffar sig är verkligen roliga!

    Gilla

    1. Han har tidigt visat sitt intresse för kaffe men att han t.o.m. lägger sig i en kaffepöl är oroväckande 😉 😆

      Gilla

  2. Haha, men kanske hellre det än min hund som gillar öl… 😉
    Kram!

    Gilla

    1. Ingela, den typen av hund känner jag till. Vi hade också en hund som tyckte om öl men jag kan tala om för dig att han blev riktigt gammal 😛

      Gilla

  3. Kul med en katt som gillar kaffe och en hund som gillar öl.;0)

    Min katt brukar äta upp mina fiberflingor med yoghurt till.
    Och min kompis berättade att hennes hund nästan bara ville äta makaroner.

    Kram

    Gilla

    1. En arbetskompis berättade en gång för mig att hennes man och deras katt äter gröt ur samma tallrik på morgonen.
      Yoghurt gillar våra hundar och katter också. En av våra katter gör vad som helst för kokt skinka men bara de tunna skivor 😆
      Det finns nog mycket bland husdjursvärlden som inte berättas högt 😉

      Gilla

  4. Haha! Vår lillskita (ettåringen) gillar öl. Fyllekatt. Fast hon FÅR inte smaka, men att hon sedan lyssnar, det är en annan femma… Öl märks nog mer än kaffe tror jag? 🙂

    Gilla

    1. Det var ju ännu värre, en katt som gillar öl 😉
      Tänk att hålla reda på fyra ben när man är berusad, det kan nog bli ett problem men mössen blir glada 😆

      Gilla

  5. Tja… här finns inga möss eller råttor. Möjligen dammråttorna då, och visst, katterna äter ju dem med, men lika mycket nyktra som fulla… 😀

    Gilla

    1. Juste – dammråttor, jag glömmer alltid att tala om att dammråttor också är husdjur som finns här i huset fast våra katter går hellre ut och ta den äkta varan 😉
      Dammråttor är för fluffiga 😆

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

