Dags för en ”Light”bok

… eller chicklit.
Jag behöver en bok som bara underhåller, inget som berör lika djupt som ”Att tro på Mister Pip” (Lloyd Jones) som jag precis har lagt tillbaka i hyllan, avdelning: lästa böcker som har lämnat djupa spår.

Hittade en recension som jag håller med om. Bokbloggen.com och missa inte att läsa kommentarerna också.

Innan dess läste jag Obama och Joan Didion var inte heller ren underhållning.

Har inte bestämt mig än vad det blir. När vi handlade idag hittade jag en hög med ljudböcker till ett pris av en pocketbok och jag köpte Maeve Binchy´s ”Den magiska källan”. Vad jag gillade i beskrivningen var: Irland, en magisk plats, från småstad till affärscentrum, bygge av genomfartsled som hotar den magiska platsen och…. så vidare.
Tror den boken är okomplicerad och underhållande.

Andra valet är : ”Dubbla slag” av Malin Persson Giolito. Direkt ur livet av en blivande trebarnsmor och yrkeskvinna på en advokatbyrå.

4 responses

  1. Eller så går man till ica/närbutik och köper första bästa Harlequinkärlekstramsroman… tar max en timme att läsa och lämnar inga djupa spår. 😉

    Gilla

    1. 😆 Började med ”Dubbla slag” innan jag somnade. Kan du läsa två böcker samtidigt? Jag menar jag kunde läsa innan jag somnar, måste ju ligga för att läsa, men….

      jag kunde lyssna på en bok när jag gör nånting eller sitter bekvämt. Mmmhhhh…
      Vet att många kan det, jag har aldrig prövat läsa två böcker samtidigt. Kan du? Kan du? 🙂

      Gilla

  2. Japp, jag kan läsa flera böcker samtidigt, fast inte samtidigt tpå det viset att jag sitter med båda böckerna framför mig exakt i samma ögonblick… Jag är nämligen inte skelögd. 😉

    Gilla

    1. 😆 nej, det kan bara utvalda hjärnor som dessutom behärska varje öga för sig 😛

      O.k. – kan du, kan jag också 😉
      Ska pröva läsa en bok och lyssna på en annan. Vi får se hur det går. Ska berätta senare :mrgreen:

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

