Orkeslös

Det finns verkligen bloggar som uppdateras. Hur orkar ni med det? Värmen tar varje dag en bit ork ifrån mig.

Värst är att hjärnan inte går på högvarv precis, den går på sparlåga. Kroppen är det inget fel med, den är lika kass som vanligt.

Om man tror det eller ej så finns det fortfarande växter i trädgården som ser välmående ut trots vattenbrist och det är en tröst i ökenhettan.

plymspirea

Plymspirea trivs som tur är.

Imorgon är det marknad på torget. Ska se om kroppen och  hjärnan kan samarbeta lite. Då kanske, kanske jag orkar ta mig dit 🙂

4 responses

  1. Jag känner mig också orkeslös och trött på hettan, även om det känns som att svära i kyrkan. Igår fick jag migrän ovanpå eländet.

    Jag skriver bara enklare inlägg på bloggen, kan inte tänka ordentligt just nu. Som om jag kunde det annars.;0)

    Ha det så bra, vad gör du när det är så varmt för att svalka dig?
    Kram

    Gilla

    1. Jag håller mig inomhus och ser till att det är så svalt som möjligt i huset.
      Öppnar alla fönster på skuggsidan och när solen försvinner bakom träden öppnar jag andra sidan också.

      I värsta fall blir det gillestugan. Källaren är det bästa stället i hettan 🙂 och där är Rozzo´s (stora hundens) bästa plats just nu även på natten.

      Gilla

  2. Ja, visst är det för varmt! Det märks i bloggvärlden med. Min och många andras bloggar uppdateras inte alls så ofta. Och besöksstatistiken har gjort fritt fall 🙂
    Men till helgen ska det bli svalare!

    Gilla

    1. Det har blivit lite lugnt i bloggvärlden, det är sant men jag tror också att hjärnor och kroppar är helt slutkörda efter dessa hetta dagar.
      Jag hoppas du har rätt med vädret till helgen.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

