De följer mig överallt

De t.o.m. förföljer mig.

Gårdagens handlade av livsmedel urartade totalt. På inköpslistan fanns det endast! livsmedel. I papperskassan lite senare även böcker och filmer. Hur kan det gå till så här?

En jättekorg med böcker till ett ”jag-kan-inte-säga-nej” pris lockade mig. Övertygad om att det ändå inte finns nånting som kunde intressera mig började jag kolla titlar och författare. Det skulle jag inte ha gjort 😉

Filmer, rea och jag fiskar upp ren nostalgi. Disco – Bee Gees – Saturday Night Fever. Åhh… ljuva minnen. Det var ändå 5 DVD filmer för 100:- kr så det blev 4 till och jag var snäll!
Mannen i mitt liv fick också välja några 😛

Därmed har hyllan med olästa böcker vuxit igen. Tur att böckerna som står på önskelistan inte står där än, suck…

Det var igår och desutom har en av mina orkidéer fått en ny blomstjälk!

trieb

Jag trodde först det blir en rot men icke…. den trivs riktigt bra.
Det var en bra dag igår.

4 responses

  1. Vad härligt med snart knoppande orchidé! Min håller på att dö… och det kan ju bero på att katterna äter på rötterna, gräver upp dem och tuggar på dem. De är inte så himla intelligenta ibland, pälsbollarna.

    Gilla

  2. Nej, de smakar på vad som helst 🙂
    Köpte ”äkta” kattgräs i kruka en gång för många år sedan. Det står här i fönsterbänken och alla katter föredrar den växten.
    På hösten delar jag den och över vintern finns det två krukor. På sommaren åker en kruka ut på altanen och den andra plantan får växa, tills jag delar den på hösten …..

    Fast våra katter är utekatter och är inte riktigt så intresserade av krukväxterna.

    Gilla

  3. Inte här, de älskar alla växter. Går vi ut med herr katt hoppar han in i första bästa grönska och tuggar på allt. Gräs är godis, björkbark är kakor och … ja, allt. 🙂

    Gilla

  4. Ja, de små liven. Tur att de har egna föreställningar på vad som är gott och inte men vad gör det om det inte är giftigt så länge de tycker det är godis 😉

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

