Människohamn

Ni trodde jag hade gått under jorden men nej då, jag behövde lugna ner mig lite efter alla tidningsartiklar m.m. om Utförsäkringskassan.
Dessutom var jag ganska smärtpåverkad som fortfarande inte är på ”vanlig nivå” men det medför att man ligga mycket och kan lyssna på en mp3 bok.

Människohamn av John Ajvide Lindqvist

Jag har aldrig läst nånting av honom tidigare och hade därför noll förväntningar.
Författaren läser själv och det känns inte ett dugg som om han läser ur en bok utan som om han berättar historien. Han har en obeskrivlig behaglig röst som gör varje minut lyssnande till en njutning.
Jag tyckte väldigt mycket om boken men vet alltså inte hur jag hade upplevt den om jag hade läst boken.

Några recensioner hittar ni här:

Bodsidan.net och Boktipset.se och PocketBlogg.se

Åkte förbi en affär igår och stannade för att ta en bild på

gbgubben

GB-Gubben
I fortsättningen kommer jag alltid att tänka på Människohamn när jag ser den här figuren.

Annars läser jag fortfarande Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer och började lyssna på Snablar av Arto Paasilinna.

11 responses

  1. Hehe visst ser man GB-gubben med nya ögon efter att ha lyssnat på den boken.

    Gilla

    1. Bea, vad roligt att se dig 🙂
      Brukar alltid hälsa gb-gubben nuförtiden när jag kör eller gå förbi den plåtfiguren, inte klokt 😆
      Tror förresten att vi gillar samma typ böcker.

      Gilla

  2. En av de böcker jag tänkt läsa, jag har en lång lista nu.

    Skönt att du känner dig lite piggare. FK kan reta en rejält, det är så många olika tolkningar och motstridiga uppgifter från FK, ministrar och medierna så man blir alldeles snurrig.
    Kram

    Gilla

  3. Rykten säger att man inte kan lita på politikerna och idag fanns många tecken på att det stämmer.

    Boklistan vill jag snart inte se längre. Så, som jag är tvungen att läsa (liggande och korta stunder m.m.) hinner jag aldrig att läsa dem 😉

    Gilla

  4. Bra bok kan jag säga, gillar hans stil. Har precis läst Kepler-Hypnositören, inte så dum den heller.

    Gilla

    1. Ja, juste, boken alla talar om men nu vet vi vilka som har skrivit den.
      Du skulle höra Lindqvist´s röst, otroligt bra att lyssna på. Han skulle läsa fler böcker fast då får han nog sluta skriva. Det hade inte varit bra heller 😉

      Gilla

  5. Prova Pappersväggar.

    Gilla

    1. Pappersväggar står redan på önskelista 😉 Självklart 😀

      Gilla

  6. 39:- på adlibris, fri frakt.

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170373000

    Annars ligger det kanske en torrent på TPB.

    Gilla

  7. kommer själv att rycka till när man ser en flakmoppe nästa gång 😛

    Gilla

    1. Nu fick du mig att skratta.
      Får några dagar sedan frågade min man: ”kan du bära det?” (Jag kan inte bära tunga saker p.g.a. sjukdom).
      … och jag tänkte: ”BÄR MIG” 😆

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

