Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap

… från Mary Ann Shaffer

London januari 1946. Författaren Juliet Ashton får ett brev från Dawsey Adams på ön Guernsey som berättar om öns läsecirkel.
Hon fängslas av medlemmarnas öden och bestämmer sig för att besöka sina nya vänner.

Jag tycker väldigt mycket om den här boken. En riktigt ”feel good” bok som jag till slut inte kunde lägga ifrån mig.
Skriven som brevroman och jag kan inte tänka mig boken som en vanlig roman. Det blev väldigt lyckat.

Recensioner som kommer närmast det jag tycker hittar ni hos Ett hem utan böcker och Dagens Bok

Fler recensioner: Bokhora  och Bokrecension

Eftersom Edward Kennedy har avlidit och jag råkar har Joyce Carol Oates roman ”Mörkt Vatten” stående i bokhyllan ska jag läsa den nu.

Jag lyssnar fortfarande på ”Snablar” av Arto Paasilinna som blev liggande några dagar för att jag hade för mycket ont och fick prioritera. Jag valde Guernsey.

Nyfiken på dina tankar

