Mörkt vatten

Mörkt vatten av Joyce Carol Oates

En kortroman som påminner om Chappaquiddick. Ted Kennedys bilolycka där en person omkom.

Hur kommer man på idén att beskriva en ung kvinnas dödsminuter under vatten? Det är en synvinkel som inte många tänker på.

En berättelse som berör (mig).
Medan kvinnan försöker överleva tack vare en luftbubbla som bildades i bilen får vi veta en hel del om hennes liv, tankar och känslor m.m. och om vad som har hänt de sista timmarna innan bilen störtade i vattnet.

Boksidan har några recensioner om boken.

Nu står man där igen och ska välja nästa bok. Svårt som alltid. Till slut bestämde jag mig för en Oates till. Dödgrävarens dotter.
Boken får möjligtvis vänta en eller två dagar. Kan inte hålla i en bok för tillfället och fortsätter lyssna på ljudboken istället.

På några boksidor, forum och bloggar kan man ibland läsa diskussioner om ljudböcker. Vem vill inte ha den äkta varan ”bok” i handen. Det är ju en del av läsandet och man gillar föremålet ”bok” lika mycket som man gillar att läsa.
Jag håller med och så länge jag kunde hålla i en bok tyckte jag detsamma.

Idag har jag en annan inställning. Jag är så glad att det finns ljudböcker 😀
Allt beror på förutsättningarna man har!

One response

  1. Jag är bara inne och hälsar på dig, hur är det?
    Att läsa tillhör ju njutningarna i tillvaron.
    Kram

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

