Lyssnat klart – Snablar!

Jag hade en rolig tid med ljudboken ”Snablar!” av Arto Paasilinna.

Innan jag började lyssna på Snablar var det Människohamn jag lyssnade på och det krävdes några minuter innan jag kunde acceptera Tomas Laustiolas röst.

Ajvide Lindqvist röst måste upplevas. Det är ren njutning att lyssna på honom och helt plötsligen hör jag Tomas Laustiola som självfallet har en finsk brytning.
Böckerna har ingenting gemensamt och ganska snart tyckte jag att Laustiolas röst är en del av boken och passar perfekt 😉

Vill du ha en rolig och underhållande bok som får dig att le ofta är det rätt bok.

Paasilinnas otroliga beskrivningar av olika saker in i detalj fick mig till slut att skratta högt. Samhällsfrågor fattas inte heller, lätt överdrivna och härligt ironiskt berättat.

Recensioner som jag gillar hittar ni på PocketBlogg.se och HD.se

Ny ljudbok: Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist.
Pocketbok (påbörjat): Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates.

6 responses

  1. Jag har aldrig lyssnat ljudbok och vet inte om jag kommer att göra det. Jag vill gärna bygga upp bilderna efter min sätt att se världen. Så roande också att höra de (i mitt huvudet) på olika dialekter.

    Undrar vad du tycker om Dödgrävarens dotter?

    Boken jag skrev om Och världen skälver börjar komma igång på allvar. Blev nog biten av den ändå. Men än är slutet långt borta. Men har hunnit till sidan 500 hundra. Med andra ord inte ens till hälften 🙂

    Gilla

    1. Du kan bygga upp bilderna även om du lyssnar. Problemet är ibland att man inte tycker att rösten passar till boken på nåt vänster. Men jag förstår dig, jag hade aldrig köpt/lånat en ljudbok förr. Jag älskar ju böckerna men nu, när jag inte kan hålla upp en bok så länge är jag tacksam att ljudböcker finns och ibland hittar man en pärla som Lindqvist. Den rösten förtrollar 😀

      Dödgrävarens har jag inte hunnit så långt med. Kan ju bara läsa några sidor per kväll, vi ska se… 🙂

      Jaså, du har inte gett upp att läsa supertegelstenen. Bra gjort! Ska läsa den en vacker dag när den finns som ljudbok. Om någon nu skulle orka läsa in 500 timmar *fniss*

      Gilla

  2. Jag fixar inte ljudböcker, har ett helt lager som ligger men varje gång jag ska lyssna så efter en stund så far tankarna på annat håll….kanske något man kan lära bort…hmmm

    Gilla

    1. Se du, det problemet hade jag i början också men sedan tänkte jag att barn inte har några problem med att lyssna och kan dem, kan jag.
      Jag kunde väl när jag var barn?! 😛

      Gilla

  3. Ljudböcker verkar vara en bra uppfinning.
    kram

    Gilla

    1. Ja, i alla fall för folk som inte kan hålla i en bok så länge som jag t.ex. 🙂
      Tänker ofta på en patient på jobbet som inte kunde röra sig alls och som lyssnade på ljudböcker flera timmar om dagen. Det var hennes ”allt”!

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

