Ett tassavtryck

Innan jag kryper under täcket får jag lämna ett tassavtryck

leotass

tillhörande Leo som var så snäll att hålla upp tassen.

Jag har gjort det igen, beställt 2 ljudböcker och 2 pocket som har lagom många sidor. Man ska värdesätta sig själv och jag kände…. att jag är värd dem 🙂

Dessutom har jag köpt en halsduk som ska pigga upp mig en aning. Innan jag skulle ut igår, slängde jag en sista blick i spegeln och jag trodde inte mina ögon.
Såg en kvinna med svarta skor, gråa byxor, blågrå kappa och grått hår. Snälla ni, så kan man inte ha det. Hela omgivningen blir deppig bara för att jag visa mig utomhus 😉

Halsduken har färger som får en halvdöd att piggna till, så nu blir det andra bullar här ute.

Jag hittade en gammal blinkie som jag har gjort för några år sedan. Dagens politiker verkar inte få huvudvärk av alla dessa korkade beslut och nu kom jag på vad det beror på:

brain

8 responses

  1. Tror jag inte att du skulle deppa din omgivning, jag har sällan färgglad på mig heller. Det är sättet som är det viktiga. Attityd kära Watson…attityd 😉

    Gilla

    1. 😀 Håller med dig 💡

      Gilla

  2. Åhh, sån gullig tass.
    Jag älskar färger och travar ändå runt i neutrala färger, har nog anpassat mig till mängden.;o)

    Vi kunde ju tillverka en boxboll som såg ut som Axén och Husmark och boxat oss svettiga.;o)
    Kram

    Gilla

    1. Den idén köper jag direkt 😛
      Kram och sov gott!

      Gilla

  3. Amen nu vill vi ju höra recensionen av Ajvide … 🙂 Höghuset eller ungen med kartongen eller dom snattande tanterna ?

    Gilla

    1. Ungen i kartongen – det var en grej 😉
      Eller damen och liket 😯
      Det kommer snart 🙂
      Innan jag somnade igår tänkte jag på läkarvikarie Vera…..
      Jag var för ivrig när jag läste Dödgräverens dotter och därför blev ljudboken liggande några vilopauser och kväller.
      Ha det bättre 😀

      Gilla

  4. Vera hade jag nästan glömt, häftig idé … Undrar om Axén och CHP egentligen är vikarier ?

    Själv gillar jag dom snattande damerna och det lutande höghuset, det var lite kul att som slutkläm få ett vettigt slut på förra boken också (Hanteringen av odöda) som kändes lite halvfärdig och framkrystad, här blev det ju ändå rätt bra för döingarna ute på Järvafältet.

    Killen verkar lovande och fantasin är det definitivt inget fel på. Jag antar att du har hittat dom andra novellerna, Tindalos och Människohamn ?

    Gilla

    1. Oj, vad jag skrattade nu. Visst, så är det! Axén och CHP är vikarier! Kan inte sluta skratta 😆 😆

      Människohamn var så underbar som helst. Jag lyssnar mycket på böcker och Linqvist läser själv som är ett stort plus i kanten.
      Han skulle läsa andra böcker också, riktigt bra!

      Allt som jag har inte läst/lyssnat på står på önskelistan 😀

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

