Sällan mår jag bra på kvällen…

… fast ikväll gör jag det och därför ska jag unna mig en lång, varm, underbar dusch när jag har skrivit det här.

De negativa händelser de sista dagarna
1. Strykjärnet gav upp och dog.
2. Teven gav upp och dog.

Fick köpa ett nytt strykjärn. 15 år hade den gamla trotjänaren på nacken, så det var ganska o.k. De sista åren hade den inte så mycket att göra. Att stryka är det värsta jag kan göra. Själva rörelsen och att jag får titta ner hela tiden tar min nerv illa upp.

Teven är en annan sak. Den kunde ha hållit lite till tycker jag. Vi hade en gammal teve i gillestugan som fick flytta till vardagsrummet istället. Tror det är klokt att vänta på mellandagsrean.

Det positiva idag
Ägglikören är klar, står i kylskåpet och är drickfärdig om några timmar. Tidigt imorgon ska den fyllas in i en flaska och imorgon kväll kan jag berätta om det är nåt att ha 😉

Vädret är tråkigt och jag har inte haft kameran i handen på två dagar!! som är ett dåligt tecken men jag lovar bättring.

Försöker bry mig så lite som möjligt om den där F……….k….n. Tar semester från eländet. En och annan viktig information dyker nog ändå upp antar jag 😉

6 responses

  1. Det är inte klokt var vi hamnat i sverige Där jag som arbetslös Utbrister då och då .”Jag är glad att jag bara är arbetlös” för att kämpa vid sjukdom till att överleva vardagen kan jag bara ana och försöka förstå.
    Men än så länge är tanken fri och de är primitiva om vad jag skulle kunna tänka mig att göra med makthavarna

    Gilla

    1. Visst är det tur att man får tänka. Jag tänker en hel del och får, för det mesta, sova en natt och skriver ner det dagen därpå.
      Annars skriver man det man tänker 😉

      Gilla

  2. Tror min kamera låg i sex dagar förra veckan. Det är dåligt. 😛 Stryka… har inte reflekterat över hur plågsamt det måste vara för er med nackskador. För mig är det ståendet, gåendet och sittandet som plågar (olika delar, olika skador). Utan TV… jo det funkar, men inte så länge 😉

    Gilla

    1. Jag säger det heeeela tiden, om jag bara kunde slippa mitt huvud ett tag.
      Det slipper jag bara liggandes.
      Sist höll en sjukgymnast upp en lapp som jag skulle läsa. Då kunde jag läsa det och hålla huvudet rakt.
      Det gick bara inte att titta ner på bordet längre.

      Min pappa sa alltid:
      ”Den bästa sjukdomen duger inte”

      Gilla

  3. Bra beslut att ta lite semester ett tag från, ja det som börjar på F.;o)

    Ofta smäller apparaterna samtidigt, som om de tagit ett kollektiv beslut om att nu ställer vi till ett litet hell för våra ägare.

    Ha det bra och njut av ägglikören, det är så gott.

    Kramis

    Gilla

    1. Ägglikören är super – trooper – gott – i – gott – gott 😛

      Den håller sig i tre veckor (i kylskåpet) men jag tror inte att den lever så länge 😉

      Semestern från F är så himlasvårt att genomföra. Tankarna rusar runt redan. De där som vill komma ut på bloggen…

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

