Avlastningsmänniska sökes

På vårdhem, på sjukhem och liknande institutioner finns avlastningsplatser för sjuka som bor hemma.
Tanken är att anhöriga får vila upp sig en eller två veckor.

Det är en bra tanke och de flesta anhöriga behöver det verkligen men man kan väl utveckla den tanken en aning.

Jag söker en avlastningsmänniska som avlastar mig i 2 veckor genom att ta över mina smärtor.
Du får min sjukersättning så länge och jag tar ditt jobb. Gärna i vården, djurvård eller kontorsarbete som jag har jobbat med förr.

Du får två veckor där du får vara lat och kan njuta av en betalt ledighet och jag får vara utan värk istället.
Förresten, jag kan ge dig lite fickpengar till din underbara 2-veckors-värksemester.

Svar tas tacksamt emot i kommentarfältet tillhörande det här inlägget!

4 responses

  1. Isch… jag vill inte ha din värk, har ju min egen, men jag önskar dig lycka till i jakten på en avlastningsmänniska. Och så önskar jag att din värk lättar… Värkfria dagar för alla!

    Gilla

  2. ”Värkfria dagar för alla”
    Den var riktigt bra. Ska tryckas på en knapp och bäras på ytterkläderna. Då kan man klämma in Resursknappen också 😀

    Gilla

  3. Det var…innovativt. Hoppas att någon frivillig nappar på 😉
    Man vet aldrig.

    Gilla

    1. Det hade varit total lycka om någon nappar och om det hade varit möjligt.
      Diskuterade häromdagen med en vän. Jag vet faktiskt inte längre hur det är att inte känner nånting. Att röra sig utan att tänka på hur man gör.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

