En bra sjukvård

Inte ens folk som aldrig läser tidningar eller är ute på internet har missat att det finns nånting som kallas för svininfluensa.
Alla håller väl med om det?

Man har t.o.m. fått hem ett litet kärleksbrev med information om vaccinationer. Visst stämmer det?

Läkarna på vårdcentralen däremot har antagligen aldrig hört talas om det.

En man blir hemskickat med influensasymptom och dör strax därefter.
En 8-årig tjej blir hemskickat som har symptom av influensa och dör.
Ett 3-årig barn som varken har ätit eller druckit!! i flera dagar och som har influensasymptom skickas hem, kommer tillbaka, får knappt luft, får vänta och dör.

Det gör mig rasande. Är det möjligt att sånt händer i ett europeiskt land? Kallas det för en bra sjukvård?

Vet ni vad?
När jag dyker upp med min hund eller katt hos en veterinär och talar om att den varken har ätit eller druckit i flera dagar…… blir den ögonblickligen anslutit till en droppställning. Aldrig skulle en veterinär skicka hem ett sånt djur.

Det gör mig ännu sjukare än jag redan är och min inställning på läkarnas kompetens bekräftas igen.

4 responses

  1. Exakt. Men läkare är väldigt dåliga på att lyssna tycker jag. Skrev till en vän igår; läkare är bara fjollor med höga betyg och bra lön. Människovänner tycks de inte vara.

    Gilla

  2. Jag håller helt enkelt bara med 😉

    Gilla

  3. Såg på Postkodmiljonären i fredags, på tv du vet, och tjejen som kom fram var blivande läkare, när Richard Sjöberg frågade varför sa hon för att hon fick ju bra betyg så hon provade att söka, och när hon kom in fick hon fundera en stund för hon hade aldrig övervägt att bli läkare…
    Om det är sådana läkare vi har i Sverige är det inte undra på att folk är sjuka! Läkare som egentligen inte vill bli läkare men som hade tillräckligt bra betyg för att komma in och få ett högstatusjobb… 😛

    Gilla

    1. Det är inte klokt och de som vill bli läkare för utbilda sig utomlands.
      Läkare som vill hjälpa försvinner ockso till t.ex. Danmark. Bättre utrustning, bättre arbetstider och mindre stress.

      Läste en bra kommentar idag:
      I det landet med den bästa sjukvården och de friskaste människor finns de flesta sjukskrivna.

      Förklara det med logik. Ibland kan jag få fnatt 🙄

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

