Det händer saker, roliga t.o.m.

Hallojsan 😀

Måste väl visa mig igen, mår bättre igen och har bara ett läkarbesök kvar imorgon. Fick jag veta ganska sent.

Det kom ett paket den långa vägen från Tyskland. Min mor hade inte sagt ett ord, väldigt ovanligt. Hon kan aldrig håller tyst men paketet var tänkt som ett uppmuntrande present. Det hör och får vi gärna.

Bland alla läckra saker som fanns i paketet fanns det också en förpackning Ritter Sport mini.
Elisabeth pratar mycket om det och jag tänkte att hon vill se hur det såg ut.

och bara för att hon kan njuta av det en gång till

7 sorter! och de har jag sammanställt så här. Vi ska väl inte missa nåt, eller hur?

Men det hände ännu mera roligt. Har en son som är en bakmaskin fantast. Kan man säga så? Nu har han äntligen övertalat mig.
Förr bakade jag mycket bröd men sedan jag blev sjuk kan man ju glömma det och idag köpte jag en begagnad bakmaskin!
 
Brödet är klart men för varmt och vi står vid diskbänken med kniven i handen men än får vi vänta lite till. 

Är det roligt eller är det roligt? 😉
Fortsättning imorgon, där var lite annat också och mycket fanns om den där kassan. Ta hand om er, tack för alla besök, nu får jag smaka på nybakat bröd.

12 responses

  1. Hej!

    Ja Ritter sport mini är jag väl förtrogen med.

    Min Älskling kommer från Tyskland och vi är nere i Bayern, hos hans föräldrar, tre till fyra gånger per år och då finns det alltid ritter i hemmet.

    Må fint önskar Irene

    Gilla

    1. De stora hade jag inte tackat nej till heller 😉

      Gilla

  2. Jag hoppas du njöt ordentligt av ditt nybakta bröd och dina Ritter.

    Sen hoppas jag det går bra med resten, du vet, F…….K.
    Skönt att du är lite gladare.
    Kram

    Gilla

    1. Brödet var riktigt gott och varmt dessutom. Man ska inte äta så sent 😉
      Resten…… gick bra idag en litet steg framåt. Ska se vad det leder till. Behöver lugn och ro nu.

      Gilla

    1. Mycket mumsigt 😉

      Gilla

  3. Nybakat bröd… ååh.. nu blir jag ju hungrig. Hungriiiiig. Får väl gå ut och baka då. Eller åtminstone rota fram en bit knäckebröd. 😛 Ha en finfin helg!

    Gilla

    1. Det var så gott. Ska se vad min son har för hemliga recept. Hoppas att han vill dela med sig några. Jag får nog vara snäll ett tag framöver 😉

      Gilla

  4. Det där måste vara den optimala Ritter Sport-”samlingen”! (Och ”bunte Vielfalt” låter så härligt på något sätt.)

    Gilla

    1. Visste jag väl att du tycker om ”bunte Vielfalt”.
      Tur att jag äntligen får äta dem, korten är tagna 😀

      Gilla

  5. Men det går ju att köpa även här. I allafall i Stockholm. I Konsum har jag för mig brukar jag se de uppradade. Har ätit den själv någongång.

    Gilla

    1. Kruxet är bara att det inte finns alla sorter 😦 utan bara de vanligaste.
      Jag vill ha de goda sorter 😉

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

