Är det redan tisdag?

Hade verkligen tänkt att skriva men det hände så mycket de sista två dagarna.

  1. Min bakmaskin sysselsatte mig en hel del och oj, vad det är roligt. Prövat olika färdigblandade brödsorter och hittat 3 sorter som gillas mycket. Just nu håller jag på att baka tyska bröd efter recept som min son har gett mig och några som jag har hittat på nätet.
    Varför kom jag inte på en bakmaskin tidigare? Hur dum får och kan man egentligen vara?
    Det som jag inte kan längre, nämligen att knåda, gör maskinen åt mig.
  2. Riktigt illa gick det i hönsgården när vi fick besök av en hök. Jag hörde och såg det först när höken redan hade börjat plocka en höna. Sprang in där, skrämde upp höken, tog hönan och trodde först att hon hade klarat sig som visade sig vara fel.
    Resten av dagen höll sich hela hönsflocken inomhus.
  3. Hunden Rozzo har fått problem igen, har varit hos veterinären, det togs prov och idag fick vi besked om att det inte var nåt farligt. Det är en svullnad vi upptäckte.

De aktiviteter räckte för mig 😉
Allt annat fick vänta på bättre tider. Fkassan följde jag men orkade inte heller skriva om. Tack och lov orkar andra så länge. Det blir lite nytt i form av länkar lite senare.
Så långt en uppdatering av mina vardagssysslor. Böcker och allt på läsfronten kommer i ett eget inlägg.

5 responses

  1. Jag borde följa ditt exempel och köpa en bakmaskin, men är för rädd att då helt plötsligt tappar lusten till att baka bröd. Och de är för dyra. Sparar till en spegelreflex kamera.

    Gilla

    1. Kameran vill jag också ha 😉

      Jag köpte en begagnad bakmaskin för att jag hade samma tankar. Det blev mycket billigare och vi ska se hur det utvecklar sig.
      Men att bara mäta upp ingedienserna, lägger allt i en form och in i maskinen som gör allt åt mig är underbart. Det blir ändå ”mitt” bröd.

      Innan jag blev sjuk bakade jag mycket bröd. Vill ha surdegsbröd utan sirap eller malt. Men sedan kunde jag inte stå och knåda längre och jag kan inte hålla i en elvisp heller så länge. Det blir också tungt om man ska
      knåda med den (om man får ont av det förstås).

      Gilla

  2. egentligen så tror jag inte att bakmaskin jag behöver utan en reell köksmaskin, som skulle arbeta ihop ingredienserna. Resten sköter jag själv.
    Jag vill ha min bröd bröd formad, fråga inte varför. Tradition antar jag. 🙂

    Gilla

  3. Hoppas att det inte var en bra värphöna som gick förlorad. Och så hoppas jag hunden kryar på sig!

    Gilla

  4. Om vad jag tycker om läkarkåren skrev jag några ord i det här inlägget också :http://divage.wordpress.com/2009/11/17/att-lata-patienter-do-istallet-for-att-operera/#comments

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

