Det tar på kraften

Det tar inte bara på den fysiska kraften som knappast finns ändå utan även på den psykiska kraften att följa debatten om sjukskrivningsreglerna.

Jag är glad att det temat äntligen får plats i media och att det diskuteras överallt just nu men jag måste ta en paus och tänker göra som min katt…

Jag läser vidare på mina favoritbloggar om ämnet men försöker att varken hetsa upp mig eller skriva långa inlägg om det. Måste lugna ner mig lite av rent självförsvar.
Det blir lite annat ett tag framöver, sedan börjar jag säkert igen.

6 responses

  1. Samma här, även om jag är klar med allt utom granklädning så är orken riktigt slut nu, håller på och fixar ”sysselsättning” efter nu gällande regler och jag förstår din trötthet gällande skriverierna – jag orkar inte heller läsa, jag suckar lite då och då över de som fortfarande inte förstått, som fortfarande tycker att alla sjukskrivna är simultanter. Sedan gaskar jag upp mig och umgås med min man och njuter av den vackra vintern (som är plågsam för lederna detta år!) Kram och ha nu en riktigt fin jul, du och de dina!

    Gilla

  2. De kan verkligen konsten av att njuta. Katter alltså. Vem vet kanske även beslutsfattarna njuter också. Av att plåga…

    Gilla

  3. Känner igen mig precis.
    Det hade kunnat vara mina ord 🙂

    Kram!

    Gilla

  4. […] bloggar; Martin Moberg om manipulation av statistik, Horisonten – ibland måste man koppla bort och av. […]

    Gilla

  5. Ljuvliga katter de föregår verkligen med gott exempel. Din katt ser lite ut som min barndomskatt Virre med sitt M i pannan. M som i Mys, Meditation och Mat! 🙂

    Gott Nytt År!

    Gilla

    1. Jenny, Gott Nytt År, jag läser alltid hos dig, vet du väl.
      Ska skärpa mig med en kommentar då och då. Kram!

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

