Hoppas alla mår bra

Julen är över, ett nytt år står framför dörren och jag hoppas att alla har klarat av festligheterna utan magproblem och annat otrevligt.

Själv har jag haft det lungt och skönt och dessutom har det varit lata dagar. Kunde t.o.m. stänga av hjärnan.

En del har uppenbarligen haft det tufft. Har du träffat folk som har haft svarta munnar och tänder? Om du har gjort det beror det på den här maten:

Utan skinka går ju an men istället för kålrot kolrot går för långt helt enkelt.

Vädret är konstigt. 2-3 minus grader och ändå droppar det från buskar och träd. Först regn – sedan snö. Konstigt, konstigt.

Medan en del fortfarande bär tungt på snöbördan

droppar, fryser, droppar, fryser det på andra ställen.

Annars läser och lyssnar jag på böckerna, försöker förtränga all oro och är tacksam att det var lungt även på nätet.
Har bestämt mig för ett annat projekt det kommande året men mera om det den 1. januari.

Dags att flytta över till soffan…..

6 responses

  1. Kolrot, haha! 😀 Det låter en smula sotigt måste jag säga.

    Gilla

    1. Om du tror det eller ej men senare i texten upprepas det igen. Helt otroligt 😀

      Gilla

  2. Nu är jag verkligen nyfiken. På det nya projekten.

    Morcellen blev…hmmm….gott, men inte så presentabelt.
    Det gick att skära rutor, men när dem väl låg på tallriken så säckade dem ihop, liksom. Så hela högen blev till en bit typ.
    Så ny är det sked som gäller.

    Men jag har fått en känsla för det. Det var faktiskt en ruta som blev precis som det ska.

    Gilla

  3. Gud, nu är jag helt snurrig och vet tydligen i vilken blogg jag är inne.

    Trodde jag var hos Helena, så om godiset var jag ju till henne. Men jag får skriva hos henne också. 🙂

    Men jag är nyfiken på projektet fortfarande.

    Gilla

    1. Det var trevligt att höra hur det gick med dina morceller. Har ju läst hos Helena också.
      En bra ruta är bättre än ingen alls, eller hur 😉
      Det blir säkert perfekt nästa gång.

      Projektet är kanske nånting för dig också. Du, som jämt har en kamera i handen.
      Förresten vad var det för kamera som du hade på önskelistan?
      Jag tänkte kolla vad det är för en och tappade inlägget du skrev om den. Man ska tänka på mycket, suck…

      Gilla

  4. På det stora hela har egentligen julen varit underbar här, även om all mat är kvar för jag har ju naturligtvis legat sjuk alla dagar, hostat och kräkts tills jag somnat sittande i något hörn. Men timmar med min man uppskattas alltid och ingen är gladare än jag att han varit ledig nio dagar, även om han är tillbaka på jobbet idag. Bara att ha honom nära ger en sjuk kropp glädje. 🙂 Liiite onödigt var det dock med bak- och matlagningsdagar innan jul eftersom maten ändå är nästintill orörd. Och vädret vände även här idag, från att ha varit -10 och sol igår till regn och plusgrader idag. Skräp säger jag, som sett fram emot en åtminstone kall och klar nyår med tanke på alla roliga fotoprylar jag fick av min man i julklapp. 🙂 God fortsättning önskar jag dig – och smält inte bort där borta. 🙂

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

