Gott Nytt 2010

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År 2010

Det gamla året har gett mig nåt viktigt. Jag har börjat läsa igen och det tackar jag alla bokbloggar för. Det är dem som har fått mig att hitta ett sätt att göra det ändå, att läsa.
Jag upptäckte ljudböcker och även om jag aldrig hade tagit i en ljudbok innan jag blev sjuk, är jag idag väldigt tacksam att de finns.
Jag hittade ett sätt att läsa pocketböcker igen. Det blir bara några få sidor som blir lästa varje dag men med lite tålamod läste jag ”tegelstenar” också. Det går om man vill 🙂

Det nya året blir ett väldigt viktigt år för mig. Det blir tummen ner eller tummen upp för min framtid ganska tidigt dessutom.

Ett nytt projekt ska jag börja med. För skojs skull och för att ha nånting att se fram emot. Det blev en fotoutmaning som räcker hela året. Jag har visserligen bara en enkel kamera men glädjen är lika stor som med en systemkamera.

Har fixat en blogg för endast den här utmaningen

Kristallinas 365 foton 2010

Önskar er alla ett år med framgång, god hälsa och ett år utan några som helst kriser 😀

13 responses

  1. Gott nytt år! Ljudböcker måste vara perfekta om man av en eller annan anledning inte kan/orkar läsa vanliga böcker. (Och annars också, naturligtvis.)

    Gilla

    1. Allt beror på omständigheterna eller hur 😉
      Känns som förr när man var barn och lyssnade på en vuxen som läste. Får man lära sig först igen men sedan går det som en dans igen 😀

      Gilla

  2. Kan tyvärr inte kommentera i din nya blogg, den typen av kommentarsfunktion där fungerar inte hos oss. Väldigt störande eftersom många som kör med blogspot använder just den kommentarsfunktionen. (Föredrar den vanliga popup:en, eller ny sida-kommentarsfunktionen) Önskar dig ett fortsatt gott 2010.

    Gilla

    1. Tänkte inte ens på inställningen av kommentarsfunktionen. Hade blogspot förr också och kommer inte ihåg hur jag hade det då.
      Men det är inget problem att fixa, ska jag göra om en liten stund 😀

      Gilla

      1. Nu gick det ju mycket bättre. 🙂

        Gilla

  3. Jag önskar dig gott nytt år.

    Här får du året första kram från mig.

    Gilla

    1. Tackar för kramen och lovar bättring med mina bloggbesök. Eller nej, jag besöker alla mina favoritbloggar, det är kommentarerna jag ska bli bättre på. Nytt löfte för det här året! 😉

      Gilla

  4. Lycka till och god fortsättning på det nya året.

    När kommer du börja med projektet?
    Det är ganska stort.
    Är det du som kom på alla 365 uppgiften?
    Har du tillåtit dig marginaler ? att kanske hoppa över en och annan dag. Och hur blir det på semester, svemester eller hemester??

    Gilla

    1. Nej, det är inte jag som har hittat på teman utan Akson som höll i samma utmaningen förra året också.
      Klicka på bannern längst upp till höger på min utmaningssida och du hamnar där.

      Kravet är inte att leverera 1 kort per dag utan att alla kort är tagna år 2010.
      Du kan hoppa över en hel månad om du vill, lägga in 20 bilder någon dag. Precis som du vill eller har tid eller har bilder att visa.

      Huvudsaken är att du har betat av listan sista dagen av det här året.
      Du får ha 52 egna teman. Det betyder att 52 teman på listan är ”över” så att säga och du behöver inte välja vilket tema du vill ersätta med ett eget tema.
      Sista dagen har du kanske 320 teman från listan och 46 egna men 320 + 46 = 365 bilder ska det vara till slut.

      Det är alltså inte så krävande som det låter. Fast så många var det inte som klarade förra årets utmaning. Vi ska se hur det går 😉

      Gilla

  5. Kul utmaning, men jag känner mig inte mogen. Än

    Funderingar på kamera. Jag har inte heller system, men en Canon Powershot, som klarar mycket.
    Jjag är också sugen på en system men inte heller pigg på att släpa runt det.

    Det är tre jag har funderat på som är lätta. Panasonic lumix : http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9149340 för huset väger 385 gram huset men sen ska ju objektivet på. En färdig paket men kostar 14 995 kr.

    eller

    Olympus e-620 http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9115799 väger något mer 487 gram. men är billigare 8895kr

    eller bara köpa Canons Powershot G11 väger 395 gram och kostar 6 490 kr. http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9765183

    Men mitt hjärta klappar för panasonic. Den satt så bra i handen och så är den rätt så liten utan att den skulle vara alltför liten. Så jag sparar också, kanske till våren är den min. Kanske sänks priset under tiden oxå.

    Gilla

    1. okay, tack för alla länkar, du är en ängel 😀
      Powershot har jag tänkt på för två år sedan men då var det ännat som var viktigt.
      Olympus tycker jag om. Tycker att deras knappar på kameran är genomtänkta.

      Mmmhhh.. ska kolla länkarna senare. För hitta uppfödaren till min lilla vovve först 😉

      Gilla

  6. Jag läser oxå mycket. Nu funkar mitt huvud till det igen.

    Och ljudböcker är GULD. Både när man inte orkar nåt annat än att bara ligga och som sällskap på promenad eller hushålls sysslor 🙂

    Bok bloggar har jag inte ens haft en tanke på…………..måste nog botanisera!

    Nu ska jag äta kina mat!
    Ha det bra!
    kram

    Gilla

    1. Bokbloggar är en guldgruva. Är så tacksam att de orkar skriva så mycket. Med tiden hittar man sina favoriter som antagligen funkar på ett liknande sätt som man själv.
      Hoppas du börjar botanisera, det lönar sig verkligen.
      Kramis 😀

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

