Alla ska få hjälp och stöd

och det efter den individuella förmågan, eller hur?

Varför snubblar jag över

Ska jag ta tjänstledig för att få vara sjuk?!

Jag vill inte mer!

-Hörrödu Staffan Anger! som är en riktigt bra sammanfattning av en intervju i radio.

Missa aldrig att läsa ETT HJÄRTA RÖTT

Själv har jag hamnat i ett tillstånd där jag tittar på, läser allt och får känslan att jag tittar på en film.
När kommer hjälten som får fram sanningen och dessutom ut allt bland vanligt folk?

Det påstås så mycket och folk bara tror det, ingen reflekterar, ingen ifrågasätter men många försöker få fram sanningen bakom statistiken, siffror och klurigheter. Vill du veta mer om det, KLICK MIG

5 responses

  1. […] Fritt ur hjärtat, Horisonten, Ingen ko på isen – […]

    Gilla

  2. Hjälp och stöd. Jojo. Jag tror det när jag ser det. Tills vidare fortsätter jag i min egen lilla värld. Jag har lyckats vara närvarande två dagar den här veckan iallafall, och har jobb för 20 timmar att hinna med på måndag. Det blir spännande. 😀 Ha en fortsatt fin helg!

    Gilla

    1. Förstår inte hur det ska sluta och hur högt folk måste skrika tills någon ansvarig politiker kan tänka sig att bemöta kritiken och upptäckten av alla osanningar.

      Man får blunda hårt för att undvika se vad som pågår, eller hur.
      Önskar dig kraft för nästa vecka, sköt om dig!

      Gilla

  3. Det hjälper nog inte att bara skrika är jag rädd, då kommer vi att bli överkörda så det stänker.

    Bisarrt är bara förnamnet, man undrar vad nästa grej blir ? Åldringarna och handikappade ligger rätt risigt till om politikerna lyckas med det här.

    Gilla

    1. Vem skrev det häromdagen?
      Hetsjakt inte bara på vargar utan även på arbetslösa och sjuka.
      Man ”väljer” att bli sjuk för att inte behöver jobba.
      Man ”väljer” att bli arbetslös för att inte behöver jobba.

      Det är klart att man blir frisk om man får mera i plånboken om man jobbar och det är klart att man trollar fram ett jobb som inte finns när man är arbetslös.

      Handikappade känner av det redan.

      Nej, att skrika räcker inte till, den saken är klar.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

