De hänger kvar…

… mina istappar som header.
Värdret går inte att rubba. Det är som det är och har varit så i veckor nu.
Många har säkert önskat sig en ”äkta” vinter med snö och minusgrader och jag säger det igen. Passa dig, du kanske får vad du önskar dig 😉

Bloggandet tar emot just nu. Hjärnan är fullproppad men struktur fattas och därför blir ingenting av allt det där till ord.
Läser poltiska bloggar och undrar när alla bubblor som regeringen har fått till kommer att spricka.
En sak är säker, det blir en hel del som spricker tills det är dags att rösta på ”sitt” parti. Trixandet med statistik, lekandet med siffror kommer inte att spela någon roll. Folk känner av de konskvenser av en politik som knuffar ut ett stort antal människor till ett utanförskap så långt utanför det någonsin går.

Så kom jag på att jag inte har varit på en utställning eller något annat roligt på en evighet och har bestämt mig att ändra på det. Lite stimulans till lilla hjärnan på ett annat plan än de sista månaderna kan inte skada.

4 responses

  1. Ungefär som du beskriver känner jag mig också. Nu längtar jag efter vår, sol och fågelkvitter. Och snödroppar förstås.;o)

    Ta hand om dig.
    Kramar

    Gilla

    1. Hoppas du tar hand om dig också. Blir inte deppig p.g.a. vädret, det finns så mycket annat som känns tungt 😉

      Gilla

  2. Som den snöhatare jag är är det ganska roligt att studera hur den allmänna känslan för snön har gått från ”ooo så härligt med snö, hoppas det kommer MASSOR, och att det blir många minusgrader!” till ”nu börjar det bli tröttsamt med all snö, kan inte våren komma snart?”. Det är ganska roligt faktiskt. 😀

    Gilla

    1. 😆 Så sant, så sant.
      Nu klarar inte ens snöälskare av det längre. Undrar bara var vattnet ska ta vägen när tövädret sätter in 🙄

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

