För mycket vinter?

Gå till sommaren istället 😉

Nu fick det vara nog, växthusen lockade idag. Jag ville känna av den tropiska värmen och ville se blommande växter.
Botaniska Trädgården var målet och där blommade det kan jag lova.

Det var grönt, det var varmt och det fanns många färger och former

Den var rätt rolig och stor men inte ensam…

… den rödbruna här kunde man ta som ryggsäck i värsta fall.

Visst ser det sommar ut 😀

Efteråt besökte jag butiken. Där kan man bli riktigt fattig 😉 Utställningen tropiska frukter var kvar också. Några bilder blev det där också och en del hamnade på 365 foton bloggen

6 responses

  1. Läskiga färger där, men det var nog fint. 🙂

    Gilla

    1. Det var inte enkelt det där med färgerna efter allt vitt som ögat har vant sig vid. Där ser du hur mycket jag fick anstränga mig 😉

      Gilla

  2. Alltid lika underbart i Botaniskas växthus, speciellt såhär års när andra färger lyser med sin frånvaro.

    Gilla

    1. Kan du tänka dig att jag tänkte på dig när jag gick där upp till växthusen?
      Det trodde du inte men så var det, faktiskt 😛

      Gilla

  3. Sommar och grönt – plus fler färger – det verkar VÄLDIGT långt borta nu när snön bara vräker ner och aldrig SLUTAR!!! Jag vet inte var jag ska hysta hän den snö längre som jag skyfflar undan varje dag. Vallarna är så höga att jag orkar inte hysta över dem, utan hälften ramlar tillbaks ner igen där jag nyss skottat… 😦
    Förstår att du längtade efter en oas!

    Gilla

    1. Samma snökaos här Laila.
      Lille vovven kan inte längre se nånting. För honom blir det en tunnel genom trädgården.
      Det var fint i växthusen. Är alldeles för sällan i Botaniska och undrar själv varför.
      Ska ändras! 😉

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

