Det går bara inte

Det har blivit tyst här igen.
Jag mår pest just nu och ingenting går. Försöker bara att få ner smärtan. Har ingen aning varför, har inte gjort något speciellt som kunde förklara det, det är inte vädret och jag är grinig.

För att muntra upp mig har jag installerat GIMP. I flera år har jag tänkt på att testa programmet och nu finns det i alla fall i datorn. Ska se om jag kan bli vän med det.

Kameran ligger och väntar på bättre tider, det har börjat töa här, snötäcket blir mindre och mindre.

Att läsa pocketboken går inte heller, så det blir bara ljudboken jag lyssna på.

Lyssnar på de styrande politiker och försöker att inte hetsa upp mig. Då får jag ännu mera ont. Jag känner mig blåst i många avseenden men värst av allt är att politiker tror jag är hjärnlös, inte har besökt någon skola, inte känner till historien, inte kan upptäcka avsikten bakom orden och med andra ord är total korkad.

När politiken blir utan emotionella samband och för populistisk börjar folk resignera. Människorna lyssnar inte längre och bryr sig inte längre.
De blir helt enkelt för upprörda och mår allt annat än bra av det.

God natt

5 responses

  1. Ja, du, den som kommer på det får väl nobelpriset. Ondskans uppkomst är begravd bland dimmorna.
    Det kan jag också undra varför man får ont. Jag vet inte ofta heller varför jag får mina huvudvärk, och ännu mindre förstår jag varför kan det pågå i veckor.
    Hoppas att det släpper och idag mår du lite bättre.

    Gilla

    1. Det är kroniskt Antonia och jag vet varifrån värken kommer. Brukar få smärttoppar men den här släpper inte, fanken också.

      Gilla

  2. tycker inte gimp för windows är lika bra som på linux, kör stenhårt på paint shop pro photo x2 på min windowsdator, älsklingsprogram. 🙂 Här är det rätt skit också, men man är uppe iaf… 😛 Sköt om dig vännen så hoppas jag smärtan lindras lite snart! Kram.

    Gilla

    1. Samma här, min urgamla PSP jobbar fortfarande rätt bra utom animationerna. Där får jag alltid trixa.

      Har kollat tutorials till GIMP, ska se hur det kommer att gå. Verkar vara krångliare att jobba med lager eller så fattar jag inte än hur 😉

      Värken släpper inte, vet inte varför men, men….
      Hoppas du inte har feber också för tillfället. Sköt om dig också, kram 🙂
      Snart är det bättre väder, hoppas jag, suck…

      Gilla

      1. Jag har alltid feber 😉 (ok nästan) Lager har man ju använt i fem, sex år, minst, i PSP också ju 🙂 GIMP är som PSP 6 ungefär 🙂

        Gilla

Nyfiken på dina tankar

