Har inget att säga…

… och ändå skriver jag nu 😉

Vädret går mig på nerverna och istapparna hänger fortfarande på bloggen. Hemskt men sant.

När jag inte alls mår bra kan jag inte skriva, när jag mår bättre får jag se till att jag gör nånting som jag inte kan göra annars som t.ex. att handla.

Jag kommer ingenstans för att ha en rolig stund med kameran och jag svarar knappt på mail som kommer in. Jag fattar inte vad det är som gör mig ännu sämre än vanligt. Det vanliga räcker till så det bli över. Jag gillar inte det här alls.

En rolig sak har hänt, vi har fått en liten kyckling igen. Hönsfolket kan antagligen inte tyda vädret längre som jag mycket väl kan förstå. Vi vill inte ha fler höns, så det blev bara ett ägg och därmed en kyckling.
Kort fick jag inte ta – sa hönsmamman – den kläcktes igår och hon vägrar visa barnet 😉

Sedan funderade jag en liten stund när jag hörde på nyheterna att ett land hade fått fler miljonärer nu och att det är ett tecken för att landets ekonomi går bättre igen efter krisen.
De flesta miljonärer gör ändå inget vettigt med pengarna.

Mmmmhhhh… hade det inte varit bättre om antalet fattiga i landet hade blivit mindre?
Aldrig hört talas om att det kunde vara viktigt och det är det nog inte heller.

Jag önskar mig sol, mindre snö, mindre is och några plusgrader här ute.

6 responses

  1. Det sista håller jag med om helt, sol mindre is värme. Mer fågelkvitter mer ork och mindre ont också. Tycker jag. Och tror behövs. KRAM!

    Gilla

    1. Idag finns här faktiskt lite sol, otroligt men sant och det droppar överallt. Åhh.. så gott 😀

      Gilla

  2. Vädret är sannerligen påfrestande, på allvar alltså. Jag önskar att jag kunde åka bort från Sverige i en och en halv månad och komma tillbaka när all snö garanterat försvunnit.

    Gilla

    1. Det får bli ett slut på det vita eländet nu. Fast vitt är det bara här på landsbygden. I centrum är det smutsigt och inte alls roligt länge. Nej, bort…bort…bort…. 😉

      Gilla

  3. Men om det blev flera miljonärer så blev väl mindre fattiga 😉

    Gilla

    1. Ja men bara om de gör nåt vettigt med sina pengar. Annars blir det inte bätte alls för de fattiga. De står alltid i skuggan av allt som glittrar.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

