Mitt i prick

Då går man omkring med tankar man inte kan sätta ord på, sitter med olustkänslan framför daton, klickar sig igenom bloggfeeds och pang ❗

Hamnar på Rakotozafy Sweden som jag brukar läsa då och då och läser idag vad jag tänkte hela tiden Tar hatten

Nu är det inte så att jag vill ta hatten helt och hållet men det kommer att bli lite glest mellan inläggen. Jag orkar inte engagera mig längre för sjukskrivningsreglerna. I alla fall inte här på bloggen. Undantag kommer att bekräfta min egen regel 😉
 
Politiker som vägrar bemöta människor de jobbar för och som betalar deras väl tilltagna lön är inte värda sina uppdrag eller respekt rent allmänt.

~~~~~~

Väntar fortfarande på att jag kan ändra headern men än finns det för mycket is och snö här hemma. Så den får vara kvar några dagar till antar jag.

9 responses

  1. Hej! Även om vi tydligen båda två är väldigt trötta, så uppfattar jag din trötthet trots allt som ett stort moraliskt stöd som jag vill tacka för. Och om vi som har tröttnat är många, så kanske lyckas vi samla vår trötthet till en positiv styrka i stället som kan vara en bra motvikt till skiten och skräpet som kontinuerligt hälls ut över oss. Det kommer nog att ta tid, tror jag. Men tack vare ditt omnämnande av det jag skrev och tack vare din solidaritet, så känner jag redan nya krafter. Ha en mycket trevlig helg! Bästa hälsningar, Uli/Rakotozafy

    Gilla

    1. Det är faktiskt många som är trötta just nu men å andra sidan kanske det är lugnet före stormen, vem vet?
      Möjligtvis är det sunt t.o.m. att försöka återhämta sig då och då.
      Ja, låt oss samla tröttheten och så vänder vi på steken igen 🙂
      Ha en lugn och trevlig söndag och tack för din kommentar!

      Gilla

  2. Man måste inte orka, jämt, allt. Här rasade jag totalt igår, både mentalt och fysiskt och det kändes en lång stund som om ättestupan var det enda rätta. Hoppas du får en fin helg.

    Gilla

    1. Snälla Jenny ge inte upp!
      nej, ättestupan är fel väg men jag förstår att man hamnar, förr eller senare, i en total utmattning. Kan inte göra så mycket men skickar dig tusen styrkekramar!

      Gilla

  3. Det mest beklämmande är väl inte politiker och byråkrater, det mest beklämmande är svenskens amöbaliknade attityd (=ryggradslöshet … 😦 )

    Folk mördas och torteras bokstavligen av de styrande med byråkratiska metoder och man sitter och tittar på och tystar ner reaktionyttringar med attityden ”så kan man inte göra … ), nähä säger jag bara, då får man väl lägga sig och dö då lr … … lr inte: http://socialamedborgargardet.ning.com/events/doedsmarsch-i-protest-mot-de

    Men jag förstår mer än väl din trötthet, det är ren överlevnadsinstinkt som gör att jag fortsätter kämpa och till hösten 2011 har jag dessutom förmånen att kunna hjälpa andra under tiden … …

    MvhME/Mats

    Gilla

    1. Jag vet att du engagerar dig enormt Mats och jag kommer igen men just nu har jag så vansinnigt ont att jag knappt kan skriva. Fr.o.m. en viss smärtstyrka finns inget att välja längre.
      Vill man dessutom länka till fakta, artiklar m.m. blir det ett jobb som överstiger mina krafter just nu.

      Förresten har den tyska oppositionen nu meddelat att de kommer att ge socialbidragstagare bättre villkor.
      Ingen behöver sälja sina tillgånger längre för att få rätt till socialbidrag t.ex. och dessutom…

      har den tyska författningsdomstolen sagt att de reglerna som gäller för socialbidrag strider mot författningen. Det ska ses över nu. Spännande hur det kommer att gå.

      Sjukförsäkringen har de inte rört (ännu). Oj, oj, oj….

      Gilla

  4. Nej jag vet Kristallina att vara sjuk och engagerad gör ju att man måste välja bort saker och ting många gånger, kan man inte så kan man inte, så enkelt är det ju! ”Man” önskar ju att politker och friska insåg detta, är man sjuk så är man sjuk, tyvärr så vet du ju också hur det är i svenska samhället!

    Men det ju åtminstone lite postivt att titta globalt och se att det finns positiva exempel i världen utanför landet Guldfisk! Du nämnde tyskland. På irland så hörde jag från en som nyss var där att de inte skiljer på arbetslöshet och sjukdom, utan ALLA får automatiskt pengar, en ekonomisk grund vid sjukdom och arbetslöhet. I Norge har man ju 100% vid sjukdom! Den största skillnaen är väl att vi i sverige har styrande som misstror det svenska folket och ser alla som potentiella lata fuskare och inillningssjuka som måste piskas till aktivitet för att vi inte förstår bättre!
    De hungriga lejonen jagar bäst, tror dom tydligen svenska politikerna: http://socialamedborgargardet.ning.com/forum/topics/varfoer-goer-de-paa-detta

    Den som lever får se, skadade lejon blir jävligt farliga, om de överlever … 😦 !

    Ta hand om dig K

    Gilla

  5. Tänkte bara kila förbi och kolla läget. Hoppas det inte kommit alltför mycket regnblask hos er i helgen (det har det här… ). Kram!

    Gilla

  6. Nu börjar jag bli lite orolig för dig… Hur mår du?!

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

