Hur står det till?

Ni är väl fantastiska. Statistiken visar att ni ändå droppar in här med jämna mellanrum 🙂

Jag mådde verkligen pyton ett tag och föredrog att ligga på ryggen i en perfekt hållning för att avlasta ”smärtområdet” och lyssna på ljudboken. Kan inte beskriva hur glad jag är att det finns ljudböcker.

Det var dessutom rätt gott att reta sig på det ena och det andra utan att älta det på bloggen men det kan man fortfarande göra 😉

Det värsta som har hänt är att Merlin  har haft de första fästingar. Jag trodde att den hårda vintern har utrotat dem men icke….

Väntar på att politiken vaknar. Hallååå… valkampen är på gång!
Istället får vi veta vad folk tycker om taxögon och en dialekt som pratas. Man kunde tro att en politisk ”Idol” är på gång. Trodde i min enfald att vi pratar om politiska mål och program. Om människosyn och visioner gällande ett land och dess medborgare. Man blir så trött om man inte är det redan.

Vad hände mera? Ju, katolska kyrkan är i blåsväder men ärligt talat har det alltid funnits. Övergrepp, stryk och våldtäckt. Jag är inte förvånad. Det var bara en tidsfråga och snart är det glömt igen som vanligt.

Skulle någon har sett solen vill vi gärna ha lite i Göteborgsområdet också. Visa vägen är du snäll 😉

Jag har visserligen läst mina favoritbloggar de sista dagarna men får väl ta en blogg-kommentar-promenad lite senare.

9 responses

  1. Nä fästingarna har visst mått prima i vinter. Legat nerbäddade i den djupa snön. =(

    Gilla

    1. Jag är besviken. Finns ingenting som tar kål på dem? 😥

      Gilla

  2. Fästingar överlever nog allt. Eller möjligen kanske de skulle strukit med om det INTE varit någon snö, utan bara kallt, fast de skulle nog klarat det också. Solen har nog valt att bojkotta Göteborgsområdet. Tror inte att den trivs här.

    Gilla

  3. Tydligen snörika vinter är mumma för fästingar. Men riktigt kall väder utan snö skulle nog va bra.

    Gilla

  4. Finns väl ingenting som tar död på parasiter egentligen, utom möjligen utrotningsmedel av kemisk art… 😛
    Skönt att se att du lever iaf! 🙂

    Gilla

    1. Klart jag lever, ogräs… du vet!
      Frågan är bara hur jag lever och ibland blir det svårt att klara av mera än just att leva 🙂

      Gilla

  5. Skönt att du är tillbaks efter viloperioden.
    Här har jag tagit de första fyra spanka aniglarna:-(

    Gilla

  6. Spanska sniglarna ska det stå.

    Gilla

    1. Visste jag väl 😉
      Nej, snälla jag blir tokig. Ska vässa mitt vapen imorgon, suck….

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

