De sista utlästa böckerna

Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
… är en riktigt bra bok men inte så fantastisk (för mig) som många andra har upplevt den. Det tog ett tag innan jag ville veta hur det kommer att fortsätta. Den hamnar inte i min ”all time high” lista men jag gillade verkligen karaktärerna.

En bok om besatthet, kärlek och hat och berättelsen börjar med en roman som Daniel, 10 år gammal, hittar i ”de bortglömda böckernas gravkammare” i Barcelona.

Recensioner finns hos StorytellerPocketBloggDagensbok

Ny bok är på gång. Revolutionary Road av Richard Yates

Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist
Vad jag är glad att jag lyssnade på den. Innan dess hade jag lyssnat på ”Sluthanteringen”. En epilog till ”Hanteringen av odöda”.
Problemet var bara att jag inte visste vad som hände innan. Nu passar allt ihop och jag förstår alla som skrev att ”Hanteringen av odöda” kändes ogenomtänkt eller som en halvfärdig roman.

Får köpa ”Låt den rätte komma in” också

Recensioner finns hos BoksidanPaperback loverPocketBlogg

Ny ljudbok är: Kärlek, vänskap och choklad av Alexander McCall Smith

2 responses

  1. Låt den rätte komma in är klart den bästa av hans böcker tycker jag, fast jag har å andra sidan inte läst alla de andra heller. 😀 Kul att se att du hänger kvar här, saknar dina inlägg! kram o ha en fin helg!

    Gilla

    1. Jag ska köpa mp3 boken. Bra att lyssna på medan man gör nåt annat tråkigt. Det finns en ny bok av honom nu men jag vill helst lyssna på den också. Han läser så otroligt bra.
      Ha en fin helg själv 😀

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

