Böcker och myshelg

Jag har hittat en ljudbokblogg ❗ Bokbrus
Oj, vad jag blev glad. Kom nämligen på att det kanske hade varit en bra idé att besöka biblioteket då och då. Ljudböcker är dyra nämligen. Hade aldrig trott att ljudböcker kommer att förgylla mitt liv men det gör dem.

Därför beställde jag lite böcker igen. Mannen i mitt liv ville äntligen läsa Shantaram som jag beställde. Jag får panik om jag tänker på över 900 sidor och boken finns inte som ljudbok men en vacker dag kanske jag läser den också.
För mig blev det Igelkottens elegans, Låt den rätte komma in, Nattfåk och Allt kan hända (tips jag fick här på bloggen).

Ignorerade fullständigt att det finns olästa pocketböcker kvar i hyllan 😉

Här blev det lite renovering och jag är helt slut efter det. Ja, det blev väldigt fint och även om jag inte behövde göra mycket så får man göra nånting och nu mår jag fysiskt ganska dåligt men psykiskt rätt bra 😀 

Vi har bestämt oss för en absolut och renodlad myshelg. Jag får ta fram kameran igen, kolla fotoutmaningar m.m.

Nu får jag återhämta mig först och ta hänsyn till min skrikande smärta. Sängläge är det enda som kan hjälpa. Fast där finns min ljudbok som väntar, så utomordentligt underbart 🙂

3 responses

  1. Oj tjocka böcker kan vara lite bökigt om man inte kommer in i dem direkt, och har tid att försjunka. Jag läser mest tunna pockets nu för tiden, tidsbrist och brist på ork 😉 Önskar er en fin valborg och en god helg!

    Gilla

    1. Jag har alltid tyckt om tjocka böcker (förr) men nu är det vikten som jag inte klarar av 😦
      Det ska bli en underbar myshelg. Det blir nog riktigt bra.
      Ha en trevlig Valborg du med!

      Gilla

  2. Har redan läst Shantaram. Den är bra men har gjort mig förbannad.
    Du kan läsa den här: http://divage.wordpress.com/2009/03/30/shantaram-hur-sann-ar-den/
    om du är intresserad vad jag tycker om den.

    Det är en bladvändare. Och snart kommer ju filmen också. Tack för att du saknade mig. 🙂

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

