Kvinnor kan själv och vädret kan också

Hemskt vad jag är duktig ibland.
Idag kom jag på hur jag kan laga dammsugaren med hjälp av en liten plastbit. Vill inte berätta hela historien men efter flera försök av mannen i huset att fixa det har jag kommit på ett sätt att laga det
hållbart!! Hittills höll det nämligen bara några minuter 😉

Det har äntligen blivit riktigt våraktigt i trädgården här. Det går trögt men gräsmattan har också fått den rätta färgen nu.
Igår förmiddag och tidigt på eftermiddagen blåste det ganska kallt men man kunde ta fina vårkort som det här…

Lite senare, inget ont anande, hörde jag plötsligen konstiga ljud på altanen, gick ut på baksidan och ser det här…

Hagel! 3 minuter senare…

Suck, säger jag bara. Fast det var ännu värre i delar av Göteborg. Man ska väl tänka positivt och levnadskonstnärens viktigaste mantra är:

Det finns alltid någon som har det ännu värre

Jag hoppas ni har det mycket bättre och jag hade en riktigt bra dag. På alla sätt och vis 😀

4 responses

  1. Kvinnor kan. Det är bara att konstatera. Vi tänker på andra bannor och det kan vara en fördel.

    Jag tror att det kommer bli en kall sommar i år. Men jag kan ha fel också.

    Gilla

  2. jag trodde att min rabarberplanta som jag fått i present förra året hade dött :-(, men döm om min förvåning när jag i dag kollade under en lövhög där spirade två rabarberstjälkar och fler var på gång :-), måste tacka mellansonen som täckte plantan med allt löv :-), och vi kvinnor är oftast bra på att laga saker 🙂 kram på dig Rosie

    Gilla

  3. Kvinnor kan, helt klart. 😉 Trist med haglet! Jag slapp det, tack och lov.

    Gilla

  4. Klart kvinnor kan. Hagel är skojigt i maj – eller inte när de förstör blommorna. Men det är alltid så stora hagelkorn i maj har jag märkt 🙂

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

