Försök att skicka en bukett

På söndag är det Mors dag i Tyskland och jag brukar skicka en bukett.

Hittills har jag gjort det i någon blomsteraffär men igår glömde jag det och letade efter ett sätt att skicka blommor via internet.

Det gick riktigt bra och glad i hagen gjorde jag vad som krävdes och klickade till sist på knappen för att bekräfta ordern. Fick en kopia via mail och trodde inte mina ögon. I adressfältet var något helt fel. Det skulle förstås vara Tyskland men här stod Sverige!

Så, jag mailade om felet och undrade hur vi kunde rätta till det. Jag tror att det är lite dyrare att skicka blommor till utlandet och då hade kanske priset också blivit fel.
Det var sent och det fanns naturligtvis ingen kvar på kontoret, så jag fick snällt vänta till idag.

Men i förmiddags hade vi elavbrott hela 3 gånger. Är det typiskt? Kunde inte sätta på datorn och när det äntligen var möjligt var det redan eftermiddag kl. 14.00

De hade skickat ett svar redan kl. 8.00 på morgonen med den enkla texten:
”Vi såg det och har ändrat land”

Ärligt talat, sånt finns inte längre. Där finns personal som tänker, som är kundvänlig och tillmötesgående.

De har fått en kund till och jag använder den tjänsten några gånger om året. Så om du någon gång skulle vilja skicka blommor på nätet är den givna platsen: Euroflorist

Och kolla alltid två gånger om allt är rätt 😉

6 responses

  1. Har också använt Euroflorist istället för Interflora (som inte leverar på utsatt tid eller dag öht!) – både för buketter och begravningsbuketter etc. 🙂 Fungerar ypperligt, fast jag har iof inte provat i resten av Europa – som du gjorde 😀

    Gilla

    1. Ska berätta hur det gick 😀 och för att jag vill vara en snäll dotter vill jag att det kommer att fungera 😉

      Gilla

  2. Wow! Tänkande varelser på andra sidan en webbsida!! Det måste vara väldigt väldigt sällsynt! 🙂

    Gilla

    1. Visst är det otroligt och idag kan jag berätta att det gick så bra som helst. Min mor fick sin bukett i söndags på förmiddagen. Stor och härlig är den, fick jag veta. Det du 😀

      Gilla

  3. Härligt att du blev nöjd – naturligtvis ska du alltid få den hjälp du behöver! Blommor är en känslofylld produkt, så vi arbetar ständigt för att ta till vara på omtanken och känslan bakom beställningen.

    Vi önskar dig en härlig vecka! Och välkommen åter!

    /EuroFlorist.

    Gilla

    1. Vad roligt att ni hittat hit 😀
      Ni har fått en kund till och som ni ser gör jag t.o.m. reklam. Det blir helt säkert fler beställningar.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

