Fick en påminnelse

Ibland behövs en påminnelse. Den kom in i form av en kommentar som fick mig att 😀 och hon hade rätt. En vecka har gått utan att fråga mig om lov 😉

Några dagar behövde jag för att återhämta mig efter en längre resa. Mycket prat och tid vid datorn går åt för att leta hus som vi kan tänka oss att köpa. Ibland hinner jag precis att läsa mina favoritbloggar och sedan är det dags att stänga av datorn.

Jag är lite fixerad när det gäller försäkringskassan och slukar allt jag kan läsa om politikernas och myndigheternas ”sanningar”. Jag är nära på att ge upp helt. Trodde inte det var möjligt att politiker och deras myndigheter kan förvränga allt så mycket att det passar deras syften. Själv inne i systemet vet jag hur det verkligen ser ut. Jag får släppa eländet. Det påverkar mig alldeles för mycket men det är hemskt svårt. Å andra sidan skulle jag må mycket bättre, suck….

Men det finns saker som gör mig glad. Trodde länge att min Magnolia som vi planterade förra året inte skulle blomma. Det kanske är alldeles för kallt på nätterna. De sista dagarna hände nåt igen och nu ser det ut så här:

Nu går jag i väntans tider och bevakar utvecklingen. Bildbevis kommer med jämna mellanrum 🙂

3 responses

  1. Namnet Magnolia låter så fin, men jag är inte så förtjust i själva blomman. Tycker att den är för spretig. Bilden blir inte som jag skulle vilja det. Mina föräldrar har det också.( Jag syftar inte på din bild)

    Gilla

    1. Nej, jag förstår hur du menar. Magnolian blommor på bar kvist (egentligen) och det gör att den ser spretigt ut. Hade alla bladen varit med hade det varit en helt annan grej 😉

      Har inte kollat min idag, får jag göra nu….

      Gilla

  2. I Ungern kallas den även för tulipanträd. Man får passa på när den blommar och ta bilden innan den har öppnat sig helt.
    🙂

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

