Imorgon blir det nog inget heller

Himmel, vad tiden går.

Jag är besviken. Tyskland förlorade mot Spanien men i det stora hela gjorde tyskarna ett riktigt bra jobb. Man får faktiskt se hela VM och inte bara dagens resultat.

Jag är trött på Almedalsveckan. Är det verkligen yrkes- och proffspolitiker som håller på där? Jag betvivlar det.

Jag har läst ut: Ich bin dann mal weg (Hape Kerkeling) – skriver jag senare om och det på tyska 😉

Jag kommer att läsa: Allt kan hända (Stephen King). Det är noveller som jag kan hoppa över när jag lyssnar på spänningsromaner har jag bestämt mig för.

Imorgon ska vi åka iväg igen för att titta på hus. Är lite tveksam men det är inte så långt borta och det blir 2 hus som ligger i närheten av varandra. Perfekt!

Alltså – on the road again – imorgon blir det inget skrivande heller men så har jag i alla fall hunnit uppdatera bloggen.

6 responses

  1. Dessutom är de (tyska laget alltså) ett ungt landslag med många mästerskap framför sig. Med tanke på hur bra de redan spelar bör nog resten av Europas landslag bäva inför EM om två år!

    Gilla

    1. Ja, du har så rätt och det ska bli roligt att följa dem 🙂
      Nu håller vi tummarna för de orangefärgade 😉

      Gilla

  2. Jag höll på Tyskland, som alltid. 🙂 Nu får jag hålla på Holland i stället, som innan jag började hålla på Tyskland (VM 1990). 😉
    Skulle också vilja titta på hus men ekonomi till något sådant finns inte. Hade vi råd skulle vi flytta… igår. Istället för att bo i ett hus som gör oss båda sjukare (tack vare dålig luft och rökande grannar). Önskar dig och de dina en fin helg.

    Gilla

    1. Då är vi redan minst 5 som håller på Holland nu i min bloggvärld och jag gör det också 🙂

      Vi ska sälja hus samtidigt, så jag hoppas att det kommer att gå bra. Men pirrigt är det kan jag tala om, suck…

      Svårt att hitta nåt som har allt man önskar sig. Igår såg vi ett hus som hade nästan allt men…. alltså lätt är det inte 😉

      Gilla

      1. Nej, inte lätt. Vi letar med ljus och lykta efter en trea/alt bostadsrättsradhus inom pendlingsavstånd från makens arbete. Men de vi hittar har vi inte råd med. 6-7T minst i månadsavgift + att man måste låna 600T – 2 Mille. Vilket vi inte får. Hyres går inte alls (dyrt som tusan, sunkigt som 17 och 10-20 års kö) SUCK!

        Gilla

  3. Jenny, jag vet. Det är totalt hopplöst att hitta ett drägligt boende. Vi har bara tur att vi köpte en liten sommarstuga år 1990 och sedan rullade det på. Är man med i karusellen blir det mycket lättare att köpa sedan.
    Å andra sidan har vi inte så stora krav heller och bor gärna på ställen där andra inte vill bo 😉

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

