Då har vi gjort det…

…skrivit under alltså.

Vi har hittat huset vi letade efter 😀
Det är inte drömhuset men det kan bli det.
Avståndet härifrån är riktigt bra för att jag ska kunna klara flytten sedan.
Priset är vad vi har tänkt oss.
Huset ligger så som vi har tänkt oss. På landet förstås 😉
Tomtstorleken är bättre än vi har tänkt oss.
Det finns en byggnad till som vi kan ha mycket i. T.ex. hönsen och mycket annat. Framtidsdrömmar…
Tillträde först om nästan 6 månader som är perfekt för oss.
Vi har alltså nästan 6 månader tid att sälja det här huset.

Få nackdelar som man kan åtgärda med tiden.
Stor tomt men så gott som inga rabatter, inga träd, ingenting…. Det kommer att bli svårt i början för min trädgårdsnisse (som jag är gift med) men han planerar för fullt och jag försöker få lite inflytande över det hela 😉

Vi hamnar i Ulricehamn kommun och vi har, när vi skrev under kontraktet, promenerat och kört runt i Ulricehamn. Jag har förälskad mig i den fina lilla staden på direkten. Så mycket finns att göra, så mycket att titta på, så många sommarnöjen och en underbar strandväg där man kan fika, äta och sola.

Så var det med det och nu är det ”bara” att sälja det här huset. Fortsättning följer…..
Vi tar det lugnt nu i två veckor sedan börjar nästa steg.

9 responses

  1. Spännande låter det! Grattis till nyförvärv och lycka till med försäljningen! 😀

    Gilla

    1. Tackar dig Jenny och om vi hade köpt ett större hus, där ni vill bo, hade jag erbjudit er en lägenhet. Helt säkert!!

      Det är ganska så pirrigt det hela här. Jag tänker alltid lite åt det pessimistiska hållet, min man åt det optimistiska. Oftast blir det just en blandning av våra förväntningar. Egentligen ganska bra 😀

      Gilla

      1. Tack vad rar du är. 🙂
        Samma blandning av optimism och pessimism här. 🙂

        Gilla

  2. Ja, jag tittade in i min kristallkula och det var precis det jag såg. Jag ser även att huset kommer ni sälja bra, och trivseln i det nya huset blir himmelsk.
    Gratulerar till köpet.
    Hoppas att man får se lite bilder också.

    Gilla

    1. Antonia, jag misstänkte att du har en kristallkula. Jag har ju mina tarotkort och lite annat smått och gott.

      När vi har hamnat där vill jag gärna ta kort för att dokumentera det som ska bli en trädgård m.m.
      Vi ska träffa säljaren då och då innan också. Väldigt trevliga människor dessutom. Det blir alldeles säkert bilder med tiden.

      Gilla

  3. Stort stort GRATTIS!!!

    Gilla

    1. Tackar så mycket 😀

      Gilla

  4. Har inte varit här inne på ett tag men blir jätteglad åt att höra att ni hittat ert drömhus. Jag tycker också om Ulricehamn (åtminstone det lilla jag sett). Det blir säkert jättebra det här 🙂

    Stort Grattis och lycka till med att hitta bra köpare till nuvarande hus!

    Gilla

    1. Som jag skrev tidigare så är det inte drömhuset på alla plan men det kan bli det och mycket passar verkligen perfekt.
      Hoppas också att det går bra med försäljningen. Lite pirrigt är det ändå 😉
      Kul att du tittade in, kram!

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

