Undrar och glömde

Idag kom 2 tjejer förbi här för att fråga om jag vill ha jultidningar.
”Jul”tidningar? Stirrade med stora ögon på dem medan jag försökte hålla i vår bjässehund Rozzo.

Jag stammade ett ”nej” medan tjejerna ångrade att de knackade på. De stirrade nämligen hela tiden på Rozzo, den farliga, stora hunden 😉

Rozzo som bara vill hälsa på och blir glad när en gäst dyker upp. Det var det jag undrade. Jultidningar den 2. september, nej verkligen.

Det jag glömde berätta var att ett bokpaket har kommit igen 😀

  • En ljudbok – Låt den rätte komma in – John Ajvide Linqvist 🙂
  • Hertha Mueller fick nobelpriset i år och jag har aldrig läst nånting av henne. Boken ”Der Mensch ist ein grosser Fasan auf der Welt” var väldigt billig just nu.
  • Paul Auster – Den röda anteckningsboken
  • Helena von Zweigbergk – Ur vulkanens mun

Ändå blir min önskelista inte mindre, konstigt eller? 😉

11 responses

  1. Rozzo äter säkert barn. 😉

    En gång kände jag en mycket stor och mycket barnkär hund, som hade för vana att springa omkull barn, bara för att han så gärna ville prata med dem.

    Gilla

    1. Barn äter han endast till frukost, aldrig på eftermiddagen 😉

      De stora är oftast otroligt vänliga. Tyvärr vet de inte hur stora och tunga de är 😀
      Vi har några trappsteg upp till ytterdörren och tjejerna tittade upp till oss. Mycket möjligt att han verkade vara ännu större än han redan är.

      Gilla

  2. Hoppas du gillar ”låt den rätte komma in”… om inte annat så se filmen. Första svenska film jag gillar på över 20 år 😀

    Gilla

    1. Har förbjudit mig att lägga den påbörjade ljudboken åt sidan för att börja på ”den rätte”. Lite ordning får det väl vara 😆
      Får nog lyssna lite snabbare än vanligt 😉

      Gilla

  3. Jag fick Julbordserbjudande redan förra veckan. Ganska så trist. Bäst att inte ens packa ner julpyntet 😉

    Gilla

    1. Precis och eftersom vi kommer att flytta vägrar jag att ens ta fram det i år. Det du 😛
      Det får räcka med några levande ljus. Punkt, slut.

      Gilla

  4. Men du… nu saknar jag dig väldigt mycket. Hur mår du?!

    Gilla

    1. Jag lever 😉
      Men vad gör du egentligen? Vi får nog ha ett litet informationsutbyte.

      Inser själv att jag får komma med ett litet inlägg. Så fort som möjligt.

      Gilla

  5. Här har du en rätt skön intervju med Bruno K att balansera jultidningarna med:

    Gilla

    1. Underbart!! 😀 Ska jag lyssna på en gång till i lugn och ro.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

