Utläst – Ur vulkanens mun

Ur Vulkanens mun (Helena von Zweigbergk)

En semestervecka på Sicilien. Mamma, pappa och två barn. Nu ska de starta om på nytt.
Anna och Mats lever i ett äktenskap som är på väg att brista. Våren har varit tung och resan till Sicilien, som de egentligen nte har råd med, är ett försök att bryta en ond cirkel. Barnen är förväntansfulla och ser fram emot att få blicka ner i en riktig vulkan.

Men semesterveckan blir till en mardröm och de håller på att förgifta varandra och barnen med surhet och bitterhet. Mats tystnar och Anna förlorar sig i fantasier om Den Andre. De drier varandra till en gräns där de håller på att tappa kontrollen. Ett spänningstillstånd som börjar bli farligt…

Resan skulle bli en början till förändring. Men kan de mötas igen? Och vill de det?

Tycker alla ska läsa den här boken. Det är precis så det kan! bli i en relation när vardagen, barnen, jobbet, förväntningar och de egna behoven ska rymmas under samma hatt.

Riktigt bra och jag kommer att läsa/lyssna på ”Sånt man bara säger” också

Bokhoras recension och kommentarerna passar mig perfekt. Jag fortsatte inte leta.

Boken jag läser just nu: De hängda rävarnas skog av Arto Paasilinna.

2 responses

  1. Vad du tuggar i dig böckerna. En efter den andra.
    Själv läser jag Mitt liv av självaste Agatha Christie. Men snart utläst. Intressant liv hade hon den saken är säkert.

    Familje semester har aldrig varit min favorit. Hos oss har det alltid slutat med bråk när jag var barn. Var aldrig kul.

    Gilla

  2. När jag har läst den boken jag har kvar (som pocketbok) ska jag nästan uteslutande lyssna på böcker. Då kan jag hugga i på riktigt 😉
    Kan bara läsa om jag ligger och det i högst 30 minuter. Om jag får lyssna tar det längre tid men å andra sidan kan jag lyssna i alla lägen där jag inte behöver koncentrera mig på nånting.

    Det blev så många böcker nu för att jag inte hade skrivit ett bra tag innan. Har två till att berätta om 😀

    Semester med familjen betyder alltid höga förväntningarna av var och en. Som gärna slutar i stor besvikelser. Då smäller det. Det är väldigt vanligt.

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

