Helgen är slut

… och vad har jag gjort? Det blev inte mycket. Tilda visar hur det såg ut.

Hetsa upp mig på allt som rör Försäkringskassan, sjuka sjukskrivningsregler och konsekvenserna av det hela för den lilla människan – som vanligt.

Har lekt med min nya telefon, roligt! Nu har jag Soduko, som jag tycker så hemskt mycket om också i telefonen. Poängen är att jag kan göra det liggande nu och slipper titta ned på en tidning m.m. – toppen! 😀

Lyssnar på böcker. Tror det har blivit ett beroende men det finns värre saker man kan bli beroende av eller hur?

Skulle ha tagit fler bilder till årsutmaningen men följeslagaren ”smärtan”  ville inte samarbeta. Så det fick vara.

Hoppas på en mera aktiv vecka nu och ska se hur länge jag kan hålla tyst om politiken 😉

3 responses

  1. Har du läst Dewey? Bibliotekskatten? Om inte kan rekommenderas. Sann historia. Skriven av Vicki Myron. Går att köpa i pocket. Lagom tjock.
    En skön berättelse om en katt som blev instoppad i inkastet på en bibliotek en kall dag. Endast 8 veckor gammal. Hur personalen tog hand om den egensinniga katten och gjorde biblioteket till en omtyckt mötesplats bland invånare.

    Gilla

    1. Om du tror det eller ej, finns hos Storytel och boken ligger redan i min ”vill-lyssna-på” lista. Väldigt entusiastiska recensioner finns också.
      Kul! och tack för tipset 😀 Ska berätta sedan.

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

