Rörigt på bokfronten

Lovade väl att berätta om mitt röriga bokliv just nu. Det har kört ihop sig.

I mp3 spelaren lyssnar jag på ”Låt de gamla drömmarna dö – John Ajvide Lindqvist”

Och för att fylla ut mina väntetider i bilen (resorna de sista veckorna) lyssnade jag i mobilen. När den gick upp i rök höll jag på med ”Hjärtat får inga rynkor – Mark Levengood”. Nu får jag lyssna på resten via datorn.

Precis när jag ville börja lyssna via datorn tipsade Bokmania om ”Lila Hibiskus – Chimamanda Ngozi Adichie” som man kan lyssna på gratis just nu på Sveriges Radios hemsida. Jag började med den boken också. Har bott ett tag i Nigeria och den här författaren fanns med på önskelistan.

Dessutom hade jag pocketboken liggande som jag hade börjat på. ”Den glömda trädgården – Kate Morton”.

Jag säger ju det, värre kunde det inte bli. Nu är det fyra stycken. Tur att böckerna är så olika. Annars hade jag nog fått problem men hittills gick det riktigt bra.

Bokrea tycker jag numera ointressant även om jag tycker om stämningen när man trängs bland bokhyllorna. Där finns inga pocketböcker som jag kan läsa men det fanns  ljudböcker 😛
Så det blev del 1 och 2 av det Svarta tornet (Stephen King). Del 3 hade jag köpt förra året.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (Jonas Jonasson) följde med av bara farten.

Dessutom tröstköpte jag några pocketböcker i Göteborg. Något gott ska man väl ha eller hur? Brist på böcker finns alltså inte och det är bättre än ingenting.

Idag fick vi oväntat besök och jag hade inte! Gevalia hemma. Det brydde sig gästen inte om som hade ett barn med sig också.

Hennes son höll sig en bra bit bakom henne och därför är han inte med på bilden. Fick ta bilden genom fönstret som solen låg snett på och speglade och dessutom fick jag zooma in en hel del. Trevligt med besök. Välkommen åter, säger jag bara 😀

4 responses

  1. Böcker är det bästa att köpa som tröst! Annat, som kläder t.ex., är inget jag tröstköper.

    Gilla

  2. Underbart med älg nära på! 😀 Grattis till fin bild. Här har det inte blivit älg på ett tag, men däremot lite annat. 🙂

    Gilla

  3. Älgar är sköna djur, utom när dom är packade på jäst frukt, då är dom direkt otrevliga. 😛

    Berätta hur Ajvide var sen, jag behöver nåt nytt att läsa men vill inte gärna ge mig på någonting hastigt hopkrafsat.

    Gilla

  4. Lite reklam för din blogg på min blogg!
    Kram!

    Gilla

Nyfiken på dina tankar

