Ni har väl inte missat?

Nej, kan jag inte tro att ni har missat det, eller hur?

Dessutom finns en liten namnlista som ni kan skriva på.

Måste bara ha sagt det för att jag ser att många letar efter informationen om detta.

Jag har bromsat min insats för att få folk att förstå vad som har hänt sedan 2008 när de nya sjukskrivningsreglerna infördes.
Själv orkar jag precis med en vanlig vardag. Allt som går utöver det som att sy gardiner, att handla, att tvätta m.m. gör att jag inte klarar av att sitta så länge vid datorn eller leta länkar som vore bra att läsa.

Efter den den 25. april, efter Påskuppropet lägger jag av med sjukförsäkringsfrågan. Därefter blir det vardagsbabbel här på bloggen.

Jag känner att jag har gjort mitt. Har försökt att hjälpa till och kämpa i nästan 3 år. Nu, äntligen finns kyrkan och några fackföreningar med. Det är för sent för väldigt många människor som har farit fruktansvärt illa och en del har tagit sitt liv men låt oss hoppas att vi får en respons den här gången.

Men jag är skeptisk, som alltid 😉

Några länkar till:

Hans Wallmark har fel om sjukförsäkringen

Fernissa stoppar inte utförsäkringen

Läs om Myterna om sjukförsäkringen

Nu känns det bättre. Vardagsbabbel följer senare…

2 responses

  1. I ett perfekt samhälle skulle ingen lida, eller hamna utanför. I ett perfekt samhälle skulle sjukvård och myndigheter samarbeta istället för att motarbeta varandra, och endast se till att den lilla människan hamnar i kläm. Förstår att du inte orkar mer, det tär på krafterna.

    Gilla

    1. Yes, precis så är det ❗

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

