Nostalgi i fönstret

En glad nyhet idag. Alla gardiner hänger på plats. Det tog mig bara 3 månader att sy gardiner till 7 mellanstora, 1 stort och 4 små fönster. Nu är det gjort och det känns bättre än bra.

När vi hade flyttat in här och jag fick klart för mig att jag behöver mera krukväxter köpte jag i stort sett allt som var billigt.
Bland annat fanns det gamla begonior som man hade förr och som jag inte har sett på en evighet.

… och de är vackra. Jag vet inte vad den här heter men jag gillar bladen som är så fina.

En till köpte jag, en Rex begonia som är en riktig färgklick i fönstret

dessutom får den fina små blommor som jag gillar extra mycket

Jag är glad ikväll för att jag har väldigt fina fönster nu.
Vardagsglädje men ack så ljuvligt.

😀

10 responses

  1. Begonior har verkligen vackra blad. Vissa andra blad på blommande växter bara ”är”, men begoniornas är små konstverk i sig. Fina fönster är sann vardagsglädje!

    Gilla

    1. Blommornas Elisabeth, du har så rätt 😀

      Gilla

  2. Vardagsglädje är bra glädje! 🙂

    Gilla

    1. Man får vara glad för det lilla, eller hur?

      Gilla

  3. Tre månader var väl ingenting, det var raskt marcherat, jag har flyttkartonger som fortfarande står kvar efter 20 år. 😛

    Gilla

    1. Alltså flyttkartonger ska vi inte prata om. Det finns en hel del kvar. Ett rum är inte ens möblerat och nej, resten vill du inte veta 😉
      Katterna fick sin egen dörr idag. Vi ska se hur det går.

      Gilla

      1. Det brukar gå bra, saker katter har en uppenbar nytta av lär dom sig blixtsnabbt.

        Däremot undrar jag varför de grå systrarna envisas med att vilja lyfta luckan inåt när dom ska ut medan det går alldeles utmärkt att knuffa luckan inåt när dom kommer utifrån ? Tror dom att luckan bara går åt ett håll ? Mysterier i vardagen.

        Gilla

        1. 😆 Ja, de små mysterier och våra små vänner. Där finns definitivt fler saker man kan undra över.
          Det går rätt bra här med dem. Kommer att berätta senare. Fast egentligen vill jag bara läsa nuförtiden 😉

          Gilla

  4. Fick ett tips förresten, har inte hunnit kolla det själv men det lät rätt läsvärt:

    http://www.bokus.com/bok/9789137128412/the-traveller-vandraren/

    Gilla

    1. Ja, det tycker jag med. Hittade några recensioner och de lät bra också.
      Ska vara en ungdomsbok? men jag kollade Boksidan.se och de som hade läst den var mellan 30 och 43 år gamla 😛

      Glömde kolla om boken finns som pocket och det är nog 3 delar om jag har förstått det rätt. Fast det är det nästan alltid i den här genren.
      Min önskelista… jag pratar inte längre om den 😉

      Gilla

Nyfiken på dina tankar

