Vad händer på bokfronten?

Det är faktiskt det som jag helst gör nuförtiden. Jag vill läsa och lyssna och det gör jag också.

Alla pocketböcker som jag läste det här året var riktigt bra och jag har självfallet missat att berätta om dem. Listan finns på boksidan här längst upp på sidan.

Jag gillade Vägen av Cormac McCarthy väldigt mycket och därför köpte jag Blodets Meridian också som väntar i bokhyllan.

En annan bok som jag alltid ville läsa och som väntar är Båten av Nam Le. En novellsamling som jag hoppas är så bra som recensionerna.

Men – varför vet jag inget om Anders Fager?? som skrev en novellsamling Svenka Kulter. Skräckberättelser!

Jag tackar alla bokbloggar som jag besöker. Jag gillar er väldigt mycket, allihopa 😀

Har börjat läsa Känner vi varann av Karen Shephard och är skeptisk men jag får se. Efter boken Den hemliga historien av Donna Tratt är det inte lätt för efterföljaren.

Sedan var det den sista ljudboken jag lyssnade på som sitter fortfarande under skinnet. Den trettonde historien av Diane Setterfield.

Boktoka har på ett träffsäkert sätt beskrivit hur jag 😛 kände mig medan jag lyssnade.

Nu behöver jag nåt underhållande i hörlurarna. Så det blev Släktfeber av Sara Paborn.

Till sist vill jag bara nämna att John Ajvide Lindqvist kommer med en ny bok nästa månad som heter Tjärven. Den boken finns endast som e-bok eller mp3 bok. Passar mig perfekt men säkert inte alla.

Låt det bli maj, fort!

Nyfiken på dina tankar

